Înmatriculările de automobile din Italia și Spania au revenit la valori normale, la un an de la blocajul total instituit de autorități în urma exploziei de cazuri COVID-19, din perioada februarie – martie 2020. Dacia a prins „valul” creșterilor și a urcat din nou la volume apropiate de cele cu care era obișnuită înainte de pandemie, conform analizei Profit.ro.
Înamtriculările Dacia în Italia s-au ridicat la 4.581 de unități, o creștere aproape infinită de la cele 71 de exemplare simbolice am putea spune din aprilie 2020. Creșterea de peste 6.300% este neimportantă, fiind relevantă eventual doar în raport cu creșterea medie a pieței, de 3.200%. În total, Italia a înmatriculat 145.033 autoturisme, în aprilie, față de numai 4.295 anul trecut, în luna similară. Pentru Dacia, cel mai important este faptul că a reușit să recupereze o bună parte din cota de piață, 3,16%, după ce coborâse la 1,65% în luna de pandemie.
După patru luni din acest an, Dacia a înmatriculat 19.587 de autoturisme în Italia, cu 74% mai multe decât anul trecut, în care înregistra doar 11.222 unități. Vânzările Renault nu au fost cu mult mai mari decât cele ale Dacia, 5.444 unități, marca franceză, parte a grupului din care face parte și Dacia, având o cotă de piață mult diminuată în urma pandemiei, 3,75, față de 10,55% cât înregistra în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Dacia Sandero se menține în Top 5 al vânzărilor în Franța, pe o piață care a crescut cu peste 500%Pe cealaltă piață sud-europeană importantă pentru marca Dacia, Spania, creșterea a fost tot una cu 4 cifre, chiar dacă nu la fel de spectaculoasă ca în Italia. În total, în aprilie au fost înmatriculate 78.595 autoturisme, în regat, iar după patru luni volumul total s-a ridicat la 264.655 autoturisme, cu 18,8% mai multe ca în 2020. Ca și în Italia, Dacia a urcat la valori considerate normale acum, 2.984 unități, după ce în aprilie 2020 vindea doar 70 de mașini. În cele patru luni care au trecut din acest an, Dacia a totalizat 9.929 de autoturisme înmatriculate, cu 24,5% mai multe ca anul trecut. Vedeta mărcii Dacia, Sandero, nu mai este lider de piață și nici măcar nu se mai luptă cu liderul clasamentului, dar se mențină în topul celor mai vândut mașini, pe locul 6, cu 1.600 de unități înmatriculate în aprilie și pe locul 7, cu 5.629, în clasamentul din acest an (ianuarie – aprilie). Duster a avut și el 1.151 de unități înmatriculate, în aprilie, și 3.413 pe cele patru luni.
Pe ambele piețe, Dacia este în continuare sub nivelurile record din anii anteriori pandemiei, în pofida faptului că a lansat noile generații ale modelelor Sandero și Sandero Stepway, precum și Logan (doar în Spania și estul Europei). Printre motive se numără și eliminarea motorizărilor diesel, care atrăgeau o bună parte din clienți.