Ofertele pentru contractul necesar construrii Lotului Sărățeni-Joseni al A8 (secțiunea montană a Autostrăzii Unirii) se pot depune până pe 16 decembrie, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) și anunțul urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri.
„Compania Națională de Investiții Rutiere a stabilit data de 16 decembrie 2024 ca termen pentru depunerea ofertelor la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni-Joseni, de pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii ”Unirii” – A8. Contractul, cu o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA), urmează să fie publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP”, anunță CNIR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor, scrie News.ro.
Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
”Pe cei 32,4 kilometri ai Lotului 1C se vor construi inclusiv: 39 de poduri și pasaje; 3 tuneluri unidirecționale; 4 polate; 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte); 2 parcări de scurtă durată (cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice). Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri și reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
CITEȘTE ȘI Comportamentul agresiv în trafic poate fi reclamat pe aplicația Ministerului de Interne. Manevrele șoferilor sancționate prin lege drept comportament agresivPe Lotul Sărățeni-Joseni vor fi asigurate descărcări provizorii pentru ca acesta să poată funcționa independent, până la finalizarea loturilor vecine.
Construcția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027.
Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.
Elemente de noutate:
-11 milioane metri cubi surplus de material excavat
CNIR a impus, prin documentație (cerințele beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice cu titlu gratuit, cantități de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale.
-15,2 km, lungimea totală a benzii pentru vehicule lente (camioane).
Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada ”Unirii “ A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :
1. Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
3. Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
4. Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Pentru lotul 1 D Joseni-Ditrău, contractul a fost publicat în SEAP cu termen de depunere a ofertelor 25 noiembrie, în timp ce pentru lotul 2 A Ditrău-Grințieș se așteaptă validarea documentației.
Până la sfârșitul săptămânii, Compania Națională de Investiții Rutiere va transmite spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru lotul 2 B Grințieș-Pipirig, ultimul lot al secțiunii Sărățeni-Pipirig (116 km).