Noul termen anunțat pentru metroul din Drumul Taberei

Noul termen anunțat pentru metroul din Drumul Taberei

Premier Orban lângă o șină pe M5

scris 20 aug 2020

Metrorex a rezolvat problema infiltrațiilor de apă pe șantierul Magistralei de Metrou M 5 etapă care permite inaugurarea metroului din cartierul Drumul Taberei în aproximativ o lună când se finalizează toate testele.

,,Săptămâna aceasta, luni, au început testele instalațiilor electro-energetice și acestea sunt în regulă, se fac și testele dinamice cu 8 trenuri pentru teste dinamice și înmagazinarea tonajului de rodaj. De luni, 24 august, Comisia de Recepție începe recepția pe specialități, pe componente și în paralel se realizează și recepția la terminarea lucrărilor respectiv la punerea în funcțiune a instalațiilor. Sperăm că toate aceste proceduri să se realizeze într-un timp cât mai scurt astfel încât în septembrie să putem să vedem trenurile de metrou circulând pe M 5”, a precizat ministrul Transporturilor la Radio România.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Revoltă la Glovo, unii curieri au ieșit să protesteze CITEȘTE ȘI FOTO Revoltă la Glovo, unii curieri au ieșit să protesteze

La sfârșitul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că termenul asumat neforțat de către antreprenori, consultanți și beneficiari pentru darea în folosință cu călători a metroului din Drumul Taberei - și anume 30 iunie 2020 - nu poate fi respectat, iar specialiștii vor fi cei care vor decide momentul în care magistrala M5 va fi dată în exploatare.

Totodată, ministrul a ținut să sublinieze că a cunoscut o categorie de angajați ai ministerului pe care îl conduce, inclusiv ai Metrorex, pe care a denumit-o generic "promitaci", dar care ulterior se transformă în "explitaci", termeni care nu se regăsesc DEX.

Ministrul Transporturilor nu a mai avansat niciun termen pentru darea în exploatare cu călători a magistralei M5 și a spus că acesta va fi stabilit de specialiști.

La câteva zile după vizita ministrului Transporturilor și a premierului la Magistrala M5, Consiliul de Administrație al Metrorex îl numea pe Gabriel Mocanu în funcția de director general interimar, după ce Mariana Miclăuș, cea care ocupase această poziție din noiembrie anul trecut, și-a dat demisia.

Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, de pe Magistrala 5 de metrou, inclusiv stația și depoul Valea Ialomiței, este finanțată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 - 2013, POIM 2014 - 2020 (85%) și de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei. 

VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție

În luna iunie, guvernanții au intrat în subteran pentru a puncta faptul că începerea testelor pe magistrala 5 de metrou spre cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Capitală, reprezintă un moment istoric, recunoscând însă în același timp că nici actualul guvern nu poate respecta termenul promis, de 30 iunie, pentru punerea în funcțiune, ca și faptul că nici nu mai pot avansa la acest moment un termen clar.

Ei invocă acum o serie de probleme la o centrală de ventilație și la o stație de pompare a apei. 

În decursul lucrărilor la această linie, prin guvern s-au perindat 17 miniștri ai Transporturilor și 8 directori generali ai Metrorex.

Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările, în 2012, cu promisiunea că vor fi încheiate în maximum 3 ani.

Uber își vinde software-ul CITEȘTE ȘI Uber își vinde software-ul

Toate termenele au fost însă încălcate indiferent de ce guvern s-a succedat la putere, devenind un studiu de caz ce poate fi prezentat ca exemplu de interese proprii politice și/sau financiare, de mari lacune legislative și de o la fel de mare lipsă de interes față de nevoile populației.

Practic, cum a relatat Profit.ro, elevii din cartierul Drumul Taberei care la începutul lucrărilor - anunțate pe panouri, cu scuze pentru "deranjul șantierului", că vor fi finalizate "în maximum 3 ani" - erau în clasele primare se pregătesc acum de facultate și linia de metrou tot nu există.

Ultimul termen, de 30 iunie, a fost avansat de noul Guvern PNL. La jumătatea lunii aprilie, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, cchiar au verificat stadiul lucrărilor la Magistrala M5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, și au anunțat cu mândrie că termenul de 30 iunie va fi respectat.

”Deja puțină lume mai crede că avem capacitatea de a finaliza această investiție, ori eu cred că trebuie să arătăm bucureștnilor că pot fi finalizate astfel de investiții”, a spus atunci Orban, care a adăugat că Guvernul va asigura resursele necesare în acest scop.

Îniante de izbucnirea epidemiei de coronavirus, în februarie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, arăta că termenul de 30 iunie 2020, asumat de toate părțile implicate, pentru finalizarea Magistralei 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei rămâne ferm. Bode a arătat că stadiul lucrărilor este verificat săptămânal de reprezentanții ministerului, iar lucrările sunt în grafic. 

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
drumul taberei
teste