O nouă problemă a fost găsită în timpul producției de avioane 737 Max care va forța Boeing să refacă aproximativ 50 de avioane care nu au fost încă livrate, potrivit CNN.
Problema a fost dezvăluită într-o notă trimisă duminică angajaților Boeing ( BA ) de Stan Deal, șeful unității de avioane comerciale a companiei. Un angajat de la furnizorul Boeing Spirit AeroSystems, care produce fuselajele avioanelor 737 Max, a notificat producătorul de avioane că s-ar putea să nu fi fost forate două găuri conform cerințelor Boeing, potrivit nota Deal.
„Deși această potențială condiție nu este o problemă imediată de siguranță a zborului și toate avioanele 737 pot continua să funcționeze în siguranță, în prezent credem că va trebui să efectuăm noi lucrări pe aproximativ 50 de avioane nelivrate”, se spune în comunicat.
Vestea despre găurile forate greșit este doar cea mai recentă lovitură adusă reputației Boeing, care a fost lovită în mod repetat în ultimii cinci ani, cel mai recent fiind incidentul din 5 ianuarie când o ușă cu hublou s-a desprins în timpul zborului, scrie Adevărul.
Un zbor Alaska Airlines a avut o explozie a ușii în acea zi, lăsând o gaură deschisă în lateralul avionului. Deși cauza exactă a incidentului nu este încă cunoscută, CEO-ul Boeing, David Calhoun, le-a spus investitorilor: „ Noi am cauzat problema și înțelegem asta”.
„Indiferent de concluziile la care s-a ajuns, Boeing este responsabil pentru ceea ce s-a întâmplat. Oricare ar fi cauza specifică a accidentului, un eveniment ca acesta pur și simplu nu trebuie să se întâmple într-un avion care părăsește una dintre fabricile noastre”, a continuat el. „Pur și simplu trebuie să fim mai buni.”
Nota de duminică a lui Deal spunea că fabrica Boeing 737 Max din Renton, Washington va „dedica câteva zile... săptămâna aceasta să se concentreze asupra acestei lucrări importante, reflectând atenția pe care o acordăm calității, siguranței și, în cele din urmă, stabilității în fabricile noastre”.
CITEȘTE ȘI VIDEO Problemă descoperită: Actualele parapete din metal și beton nu sunt rezistente la mașinile electrice Probleme de calitate
Într-o mișcare de reducere a costurilor, Boeing a depins din ce în ce mai mult de furnizori în ultimii ani pentru a asambla părți cheie ale aeronavei sale. Spirit AeroSystems, de exemplu, își construiește fuselajele și, în unele cazuri, carlingele, lăsând Boeing doar asamblarea finală a avioanelor care îi poartă numele.
În cursul unei zile recente în care Boeing a oprit producția 737 Max pentru a organiza o întâlnire a personalului pentru a sublinia importanța controlului calității, „mulți angajați și-au exprimat frustrarea cu … modul în care lucrările neterminate – fie de la furnizorii noștri, fie din fabricile noastre – pot apărea prin linia de producție”, a scris Deal în notă.
„Acești angajați au perfectă dreptate. Trebuie să îndeplinim locurile de muncă la poziția lor atribuită”, a spus el.
„Recent am instruit un furnizor important să rețină transporturile până când toate lucrările au fost finalizate conform specificațiilor”, a spus el. „Deși această întârziere a livrării va afecta programul nostru de producție, va îmbunătăți calitatea și stabilitatea generală.”
Boeing a oprit livrarea de mai multe ori în ultimii ani, implicând atât Max, cât și 787 Dreamliner, deoarece avioanele nu au fost construite conform specificațiilor.
Suspendările au cauzat probleme clienților companiilor aeriene care contau pe avioane și au dus, de asemenea, la pierderi continue la Boeing. Compania a raportat săptămâna trecută că a pierdut 2,2 miliarde de dolari în 2023, ducând pierderile în ultimii cinci ani la 26,7 miliarde de dolari.
Doi clienți importanți, United Airlines și Southwest Airlines, au declarat luna trecută că nu mai contau să primească comenzile de noi versiuni ale 737 Max care le fuseseră promise de Boeing.
Southwest se aștepta la 737 Max 7, în timp ce United comandase Max 10. Niciun avion nu a fost aprobat de Administrația Federală a Aviației pentru a transporta pasageri.
CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu preia contractul reziliat cu o firmă italiană și aduce peste 300 muncitoriCea mai gravă problemă pentru Boeing a fost o defecțiune de proiectare a lui 737 Max, care a dus la două prăbușiri fatale, unul în octombrie 2018 și unul în martie 2019, care a ucis un total de 346 de persoane.
Dar acesta nu este singurul furnizor care livrează produse către Boeing care nu îndeplinește standardele sale, potrivit Deal. De asemenea, el a recunoscut că există probleme cu avioanele la propriile unități de producție ale Boeing.