Guvernul francez încearcă să găsească noi soluții alternative la actualul program de subvenționare a achizițiilor de automobile electrice, în special pentru persoanele cu venituri mici, care nu își permit vehicule electrice nici măcar la prețurile de tip Rabla.
Francezii cu venituri mici vor putea să cumpere vehicule electrice în leasing la rate de numai 100 de euro pe lună, „atât cât costă un plin de benzină”, potrivit unei soluții avansate de reprezentanții Guvernului Franței.
Emmanuel Macron a propus un plan prin care familiile cu salariul minim să-și poată permite schimbarea actualei mașini cu combustie pentru una electrică, în următorii ani. „Mașina electrică este dificil de cumpărat astăzi pentru o familie cu salariul minim”, a explicat Macron într-o apariție televizată.
„Ce vreau să fac este un sistem de leasing unde veți plăti mai puțin de 100 de euro pe lună pentru achiziia unei mașini electrice. Acest sistem este bun pentru puterea de cumpărare, este bun pentru bilanțul de carbon”, a mai spus Macron la TF1. Președintele a făcut un calcul plecând de la o medie de sub 150 de euro pe care o familie care locuiește la 30 de kilometri de locul de muncă o plătește pe benzină. Potrivit calculului, economiile pe care le vor face aceste familii se vor resimți încă din prima lună de achiziție a unui vehicul electric.
În prezent, Franța acordă 6.000 de euro pentru achiziția unui vehicul electric, la care se adaugă o primă de casare pe care o pot primi cei care predau mașina veche. În aceste condiții, vânzările de automobile electrice au crescut simțitor, însă cota a fost de numai 12%, deoarece cele mai multe automobile cu baterii au prețuri foarte mari.
Dacia Spring se numără printre cele mai vândute mașini electrice din Franța, grație prețului foarte mic, care face ca prețul final să fie sub 15.000 de euro. Dacă este cumpărat cu credit, modelul Spring are o rată lunară peste 100 de euro.