Gigantul danez A.P. Moller Maersk A/S, care controlează o flotă de peste 700 de nave, a anunțat miercuri că va plăti 3,6 miliarde de dolari în numerar pentru achiziționarea firmei LF Logistics din Hong Kong, în încercarea de se extinde dincolo de afacerea sa de bază, transmite Reuters.
Este una dintre tranzacțiile importante ale Maersk, cea mai mare companie de transport maritim din lume, după o serie de achiziții recente, inclusiv a unei firme de comerț electronic și a unui rival mai mic, Hamburg Sud, scrie Agerpres.
„Achiziția va consolida capacitățile Maersk în domeniul logistic, oferind clienților săi soluții globale în întregul lanț de aprovizionare”, se arată într-un comunicat al companiei.
Maersk va cumpăra LF Logistics de la acționarul majoritar Li & Fung Ltd din Hong Kong și de la fondul de investiții Temasek din Singapore, care a achiziționat 22% din companie în 2019.
LF Logistics furnizează servicii logistice, cum ar fi transportul mărfurilor cu camioane și depozite în Asia, către 250 de clienți globali.
Tranzacția ar urma să se finalizeze în 2022, în funcție de obținerea aprobărilor autorităților de reglementare, a informat Maersk.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniRecent, Maersk a avertizat că haosul care a perturbat în ultimele luni lanțurile globale de aprovizionare se va extinde în 2022, lipsa șoferilor de camioane afectând distribuirea de bunuri din navele container în întreaga lume.
„Întregul sistem a devenit un blocaj gigantic”, a afirmat Soren Skou, directorul general al celei mai mare companii de transport maritim din lume.
Conform acestuia, navele container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forței de muncă, în special șoferi care să transporte bunurilor cu camioane mari în Statele Unite și Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ.
Există 300 de nave container care așteaptă în zona porturilor, a declarat Skou, după ce Maersk a raportat câștiguri trimestriale robuste, datorită cererii masive de bunuri și un lanț global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează prețurile la transportul maritim de marfă.
Pentru a face față cererii în creștere, Maersk a majorat capacitatea, dar asta nu compensează congestionarea porturilor, care a provocat în trimestrul trei din 2021 scăderea cu 4% a cantității de mărfuri transportate cu navele container, comparativ cu perioada similară din 2019.
Compania se așteaptă ca cererea să crească cu 7-9% anul acesta, după ce anterior previzionase 6-8%.
Profitul operațional s-a triplat în trimestrul trei din 2021, la 6,9 miliarde de dolari.
De asemenea, Maersk a anunțat că va extinde programul de răscumpărare de acțiuni cu încă cinci miliarde de dolari în perioada 2024 – 2025.