Lyft a lansat campania de informare referitoare la oferta publică inițială

Lyft a lansat campania de informare referitoare la oferta publică inițială
scris 19 mar 2019

Lyft a început luni campania de informare referitoare la oferta publică inițială pentru care țintește o evaluare de până la 23 de miliarde de dolari, dorind să atragă investitorii înainte ca rivala sa mai mare Uber Technologies să se listeze în aprilie, transmite Reuters.

Ofertele publice inițiale ale Lyft și Uber reprezintă o schimbare majoră pentru companiile unicor din Silicon Valley, care ani de zile au evitat listarea la bursă, preferând să atragă capital privat, investitorii fiind interesați să le susțină evaluarea ridicată, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Creșterile înregistrate de burse în ultimii ani și dorința unor investitori în startup-uri de a marca profiturile determină multe companii de tehnologie, cum ar fi Airbnb, Slack Technologies și Stripe, să se pregătească pentru listarea pe piața de capital.

ULTIMA ORĂ Cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat legea pentru serviciile de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și vor raporta cursele autorităților. Va fi impusă taxă anuală CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Cu acordul Guvernului, Senatul a aprobat legea pentru serviciile de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și vor raporta cursele autorităților. Va fi impusă taxă anuală

Atât Uber cât și Lyft înregistrează pierderi, așa că unii investitori și analiști spun că vor presa companiile să prezinte planuri de trecere pe profit și perspectivele de a înlocui la un moment dat o parte din șoferi cu vehicule autonome.

”Trebuie să ne spună când anticipează că vor trece pe profit și care este un nivel sustenabil al vânzărilor”, a declarat Kathleen Smith, director fondator la Renaissance Capital.

Lyft, care are sediul în San Francisco, a anunțat luni că intenționează să vândă unor peste 30 de milioane de acțiuni clasa A, care au mai puține drepturi de vot decât acțiunile clasa B, la prețul de 62-68 dolari pe unitate.

Compania intenționează să atragă până la 2 miliarde de dolari prin oferta publică, la o evaluare de până la 23 de miliarde de dolari, care include și acțiunile restricționate. La prețul maxim al acțiunilor din prospectul de emisiune, compania ar obține o capitalizare de piață de puțin peste 19 miliarde de dolari.

Oferta Lyft este pe cale să devină cea mai mare ofertă publică inițială a unei companii de tehnologie  din SUA după 2017 și ar fi a zecea cea mai mare ofertă publică a unei companii de tehnologie sau internet din toate timpurile efectuată în SUA, potrivt datelor Dealogic.

Uber speră să obțină o evaluare de până la 120 de miliarde de dolari, potrivit surselor, cu toate că unii analiști anticipează o evaluare de aproape 100 de miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de companie, Uber intenționează să lanseze oferta publică inițială în aprilie.

După oferta publică, directorul general al Lyft și președintele companiei vor deține împreună ușor peste 50% din drepturile de vot.

Lyft deține aproape 40% din piața de ride-sharing din SUA, dar a avertizat că dezvoltarea în continuare va fi cu prepul unor noi pierderi, pentru o companie deja îndatorată.

Lyft a obținut în 2018 venituri de 2,16 miliarde de dolari, duble față de anul anterior. Compania a înregistrat pierderi de 911 milioane de dolari în 2018, față de 688 de milioane de dolari în 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
lyft
ferta publică inițială
uber technologies