Președintele sindicatului IG Metall, Jorg Hofman, unul din artizanii acordului de creștere a salariilor cu 4,3% pentru toată industria metalurgică din Germania, inclusiv pentru angajații din industria auto, a adoptat o poziție ostilă față de măsurile de reducere a costurilor inițiate de PSA la Opel. „Monsieur Tavares, asta nu se va petrece în forță!”, a avertizat sindicalistul într-un interviu acordat revistei franceze L’Echo.
Jorg Hofmann a declarată că relația cu sindicatele franceze din PSA a debutat cu dificultate și pentru că „PSA încearcă să facă siturile industriale să concureze unele contra altora”, amintind că Opel are fabrici și în Spania, și în Polonia.
Hofmann este de părere că șeful PSA, Carlos Tavares funcționează după standarde pentru a reuși să descopere slăbiciunile Opel, însă trebuie ca acesta să înțeleagă că acordurile cu sindicatele privind gestiunea colectivă sunt „factori de dezvoltare durabilă” care contribuie la implicarea angajaților. Sindicalistul este convins că perseverența și puterea IG Metall vor contribui la menținerea unei relații bune cu PSA. „Domnul Tavares nu este un caz izolat. Aici vin mari grupuri care guvernează în manieră centralizată în jurul sediului din străinătate. Într-o comparație cu General Motors, Hofmann spune că America era departe, iar francezii sunt mai implicați. Sunt mai transparenți și mai clari în formularea subiectelor de discutat.
CITEȘTE ȘI Rechemare în România pentru 1.700 de vehicule Mercedes-Benz, în scandalul airbagurilor ce se deschid singure. La nivel global, au fost rechemate peste 400.000 de mașiniReferitor la intrarea companiei Geely în acționariatul Daimler, Hofmann, unul dintre cei mai puternici oameni din Germania, spune că trebuie să fie prudenți, mai ales în privința unui posibil transfer de tehnologie către China. În același timp, intrarea capitalului chinez este pe termen lung și durabil.
IG Metall este federația sindicatelor din ramura metalurgică, cu un număr uriaș de membri, aproape 4 milioane de angajați. Ulteimele negocieri pentru creterea slariilor și reducerea săptămânii de lucru în anumite circumstanțe au condus la prima grevă de 24 de ore după foarte mulți ani. Potrivit lui Jorg Hofmann, succesul acțiunii sindicale a adus circa 10.000 de noi membri de sindicat în doar o lună.