Înmatriculările de autoturisme din Spania au înregistrat o nouă scădere în noiembrie, din cauza valului doi al pandemiei de coronavirus. Dacia reușește să reziste absenței cumpărătorilor din showroom, cu un declin sub cel al pieței.
Spania se confruntă, la fel cu cele mai multe dintre țările UE, cu al doilea val de coronavirus, unul care aduce o reducere masivă a clienților din showroom-uri, cu efecte vizibile asupra vânzărilor. În noiembrie înmatriculările au scăzut cu 18,7%, cu 75.708 de unități, o accentuarea a declinului din lunile anterioare. Practic, începând din iulie, vânzările au scăzut din ce în ce mai mult.
Dacia rezistă cu stoicism acestor condiții dure din piața spaniolă, având două performanțe: modelul Sandero secondează la mică distanță Seat Leon, cel mai vândut automobil de pe piață, iar vânzările totale ale mărcii Dacia se situează în Top 10. Practic, în noiembrie, Dacia a înmatriculat 4.139 de autoturisme, cu 9 procente mai puțin față de noiembrie 2019, o scădere la jumătate față de piața pe ansamblul ei. Asta înseamnă un avans la cota de piață a mărcii și speranțe că revenirea va fi mai rapidă, odată cu noile generații Logan, Sandero și Stepway.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe întreg anul (11 luni), Dacia rămâne cu un declin mare, aproape 34%, cu doar un procent mai redus decât media scăderii pieței auto din Spania. Dacia înregistrează 51.433 unități în cele 11 luni, în timp ce totalul autoturismelor înregistrate de spanioli este de 745.369 (-35,2%). Potrivit autorităților spaniole, care au publicat cifrele, singurii clienți care au avut rezultate mai bune, sunt companiile, care au scăzut cu numai 7,6%.
Industria auto, constructori și distribuitori, sunt îngrijorați de faptul că de la 1 ianuarie va crește taxarea autovehiculelor, din cauza intrării în vigoare a normelor WLTP, care modifică astfel emisiile de CO2 ale vehiculelor. În Spania, impozitul auto se plătește în funcție de aceste emisii, astfel că se estimează o creștere cu 5% a impozitelor auto. În alte țări, cum este cazul Franței și Portugaliei, țările au modificat modul de calcul, astfel încât să nu implice o creștere a impozitelor. Industria auto spaniolă cere o corectare similară, pentru a nu se confrunta cu o scădere și mai mare a vânzărilor, de la 1 ianuarie.