Honda Motor ia în considerare construirea unui lanț de aprovizionare separat, care i-ar reduce dependența de China, a relatat ziarul Sankei, în ceea ce ar fi o măsură majoră din partea unui producator japonez important, transmite Reuters.
Multe companii japoneze mari au construit centre extinse de producție în China, dar producăția acestora a scăzut în ultima perioadă din cauza restricțiilor legate de Covid-19, scrie News.ro.
Există, de asemenea, îngrijorări din ce în ce mai profunde cu privire la impactul tensiunilor dintre Statele Unite și China asupra afacerilor.
Aproape 40% din producția de automobile Honda a avut loc în China, în ultimul an fiscal.
Honda va continua să-și păstreze lanțul de aprovizionare în China pentru piața internă acelei de-a doua mare economie din lume, construind în același timp unul separat pentru piețele din afara Chinei, a scris Sankei. Publicația nu a dezvăluit sursa informațiilor.
Un purtător de cuvânt al Honda a spus că articolul publicat de Sankei nu este ceva anunțat de companie, adăugând că a lucrat la revizuirea și acoperirea riscurilor lanțului său de aprovizionare în general.
”Evaluarea lanțului de aprovizionare din China și acoperirea riscurilor sunt elemente care trebuie luate în considerare, dar nu este chiar același cu obiectivul decuplării”, a spus purtătorul de cuvânt.
Guvernul de la Tokyo a oferit anterior companiilor stimulente pentru a aduce producția înapoi în Japonia, deși adoptarea soluției pare a fi redusă, unii directori și analiști spunând că ar fi dificil pentru companiile japoneze să se îndepărteze brusc de o piață în care și-au construit în mod constant centre de producție și logistică.
Cu toate acestea, unele dintre companii au încercat deja să își reducă dependența de China, în urma restricțiilor legate de Covid-19 din Shanghai.
Un alt producător auto japonez, Mazda Motor, a declarat în această lună că va cere furnizorilor săi de piese să mărească stocurile în Japonia și să producă componente în afara Chinei, după ce restricțiile au destabilizat aprovizionarea, forțându-l să închidă producția internă timp de 11 zile, în aprilie și Mai.
Mazda a spus că va căuta să includă stocuri interne mai mari și diversificarea producției în afara Chinei atunci când încheie contracte pe termen lung cu furnizorii pentru proiectarea de noi modele.