Ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, a criticat constructorul auto franco-italian Stellantis pentru că primul model complet electric al mărcii Alfa Romeo va fi asamblat în străinătate, apreciind că decizia constructorului auto încalcă legislația italiană, transmite Reuters.
Alfa Romeo, o marcă din portofoliul grupului Stellantis cu o prezență importantă în istoria automobilismului din Italia, a dezvăluit miercuri noul său SUV electric care poartă numele celebrului oraș din nordul Italiei Milano, unde Alfa Romeo a luat naștere în 1910. Automobilul este construit la uzina Stellantis de la Tychy (Polonia) și este primul model Alfa Romeo produs în totalitate în afara Italiei, arată Agerpres.
"O mașină care poartă numele 'Milano' nu poate fi produsă în Polonia. Asta contravine legislației italiene", a declarat joi Adolfo Urso, făcând referire la o lege din 2003 care vizează produsele "cu sonoritate italiană" care susțin în mod fals că sunt italiene.
"Legea stipulează că nu poți să oferi indicii care îi duc în eroare pe consumatori. Așa că o mașină care se cheamă 'Milano' trebuie produsă în Italia. În caz contrar, dă un indiciu înșelător care nu este permis conform legislației italiene", a spus Adolfo Urso.
Plângerea formulată de Adolfo Urso este ultima salvă dintr-un război al declarațiilor între Guvernul naționalist condus de Giorgia Meloni și constructorul auto franco-italian Stellantis, într-un context în care cele două părți negociază un plan vizând creșterea producției auto în Italia până la un milion de unități pe an.
Legea menționată de Adolfo Urso spune că este ilegal să prezinți un produs fabricat în străinătate ca venind din Italia. În mod frecvent, legea a fost invocată pentru produse alimentare, de exemplu pentru brânza 'parmesan' produsă în SUA care reamintește de celebrul 'parmigiano' italian.
În replică, directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că producția modelului Alfa Romeo 'Milano' în Polonia, în loc de Italia, va duce la diminuarea prețului de comercializare cu 10.000 de euro, astfel că acest SUV are un preț de pornire de sub 30.000 de euro pentru cea mai ieftină versiune hybrid.
Alfa Romeo a lansat SUV-ul compact Milano, care, deși are și variantă hibridă, este și primul model de serie full-electric al mărcii italiene. Compania promite pentru Milano o autonomie de 410 km între încărcări, iar mașina poartă numele orașului unde Alfa Romeo a luat ființă la 1910.
Mașina va fi produsă la uzina de la Tychy, din Polonia, unde sunt asamblate alte două modele ale grupului Stellantis: Jeep Avenger și Fiat 600. Livrările pentru varianta full-electrică vor începe în septembrie, în timp ce în noiembrie vor ajunge la clienți mașinile mild hybrid (benzină+motor electric).
CITEȘTE ȘI Factura Electronică în sistemul RO e-Factura: Un instrument valabil pentru emiterea ordonanței de plată?Vor exista două variante full-electrice pentru Milano: una cu putere de 154 CP și versiunea Veloce, de 237 CP. Bateria de 54 kWh va permite o autonomie de până la 410 km, iar la o stație de încărcare rapidă bateria va putea ajunge în jumătate de oră de la 10%, la 80%.
Varianta hibridă are motor pe benzină, 1,2 litri, trei cilindri și motor electric de 21 kilowați.
Principalii concurenți ai versiunii full-electrice vor fi Volvo EX30 și Smart #1.
CITEȘTE ȘI CFR - Pentru anumite călătorii nu va mai fi nevoie să rezervi loc în trenCei de la companie spun că mașina este foarte sportivă și că se adresează și celor care în trecut au cumpărat modelele Mito și Giulietta și acum vor o mașină nouă.
Alfa Romeo are în gamă SUV-ul compact Tonale, sedanul de clasă medie Giulia și SUV-ul de clasă medie Stelvio. Un sedan de mari dimensiuni va fi lansat în 2027.
Alfa Romeo este o marcă de nișă, având 0,4% din piața mașinilor noi în UE.