Grupul Hyundai și-a început anul 2023 într-o notă optimistă, într-o întâlnire desfășurată la Centrul R&D din Namyang, în care președintele executiv Euisun Chung și ceilalți manageri de top au anunțat obiectivele companiei pentru 2023.
Hyundai Motor Group și-a fixat câteva ținte foarte clare, atât pentru anul care a început, cât și pentru perioada următoare, care ar trebui să încheie electrificarea completă a grupului în 2040, pe piețele majore globale. În acest an, Hyundai și Kia vor să vândă 7,5 milioane de autovehicule în toată lumea, un volum mai mare cu aproape 10% față de cel înregistrat în anul care s-a încheiat și care a adus deja cele mai bune vânzări din istoria grupului.
Defalcat pe cele două companii care fac parte din Hyundai Group, Hyundai Motor și-a fixat ca țintă vânzări de 4,32 milioane de vehicule, în creștere de la 3,94 milioane în 2022, iar Kia și-a propus să ajungă la 3,2 milioane de vehicule, în creștere de la 2,9 milioane în 2022.
CITEȘTE ȘI FOTO Banca Mondială a trimis Guvernului idei pentru o nouă rețea de tren în jurul BucureștiuluiPrincipalele direcții pe care Hyundai și Kia vor să le abordeze în 2023 sunt electrificarea - care înseamnă consolidarea poziției pe care în prezent cele două mărci o au în industria auto și lansarea de vehicule electrice avansate - accentul pe software și dezvoltarea noilor linii de afaceri (noi motoare de creștere, precum conducerea autonomă, mobilitate, robotică și new energy).
Euisun Chung, președintele executiv al Hyundai Motor Group, s-a întâlnit cu angajații pentru prima dată după trei ani, fiind prezenți și Jaehoon Chang, președinte și CEO Hyundai Motor Company, Ho Sung Song, președinte și CEO al Kia Corporation, președintele Chung Kook Park, șef al diviziei de cercetare și dezvoltare a Hyundai-Kia și Chang Song, președinte și șef al unității de transport ca serviciu (TaaS) și vehicule SW Tech de la Hyundai Motor Group.
„Nu ne vom teme de riscuri și vom fi doar reactivi la schimbări. În schimb, vom conduce viitorul fiind cu un pas înainte și creând oportunități în afara crizei”, a spus președintele executiv Chung la întâlnirea cu angajații și conducerea grupului. „Ne apropiem de sfârșitul acestui lung tunel al COVID-19”, a mai subliniat președintele Chung.
CITEȘTE ȘI Premieră istorică Dacia în FranțaGrupul sud-coreean a reușit două performanțe istorice în 2022, cu două modele electrice. Hyundai Ioniq 5 a fost declarată Mașina Anului în Lume, iar Kia EV6 a câștigat titlul de Mașina Anului în Europa, ambele numărându-se printre cele mai vândute cinci vehicule electrice la nivel global.
Pe lângă lansărilor de noi modele cu propulsie electrică, grupul investește în dezvoltarea de automobile autonome, care vor avea diferite niveluri de autonomie, în funcție de piețe. „În tehnologia de conducere autonomă, plănuim să lansăm modele capabile să conducă autonom Nivelul 3 pe autostrăzile din Coreea. De asemenea, plănuim să comercializăm robotaxi cu conducere autonomă Nivelul 4 în America de Nord”, a mai spus Euisun Chung. Tot în domeniul tehnologiei de conducere autonomă, mărcile Genesis și Kia vor introduce pe modelele proprii sistemul Highway Driving Pilot, o tehnologie similară cu AutoPilot de la Tesla sau Drive Pilot de la Mercedes, care oferă capacitatea de control de Nivel 3 pe autostrăzi.
CITEȘTE ȘI Designerul Dacia dezvăluie data lansării lui Duster 3. Va fi un an „greu”Grupul sud-coreean vrea să intre activ în afacerile cu energie, în special în producția de hidrogen, în tranzacționarea de energie și în segmentul reactoarelor modulare mici.
Grupul Hyundai, care deține mărcile Hyundai, Kia și Genesis, a fost în 2021 al treilea cel mai mare producător de autovehicule din lume, după Toyota și Volkswgen, pe baza vânzărilor, și și-a păstrat, cel mai probabil, și în 2022 poziția, cu cele aproape 6,9 milioane de autovehicule vândute, în condițiile în care Volkswagen va depăși 8 milioane de vehicule vândute, iar Toyota va trece de 9 milioane de unități. Locul patru mondial, Stellantis, este posibil să nu depășească nici în 2022 pragul de 6 milioane de vehicule vândute.