Înmatriculările de autovehicule electrice au atins în Europa un nou record în 2018, așa cum era de așteptat, avansul pieței fiind unul de aproape 50% față de 2017. Volumul total de mașini electrice s-a apropiat deja de pragul de 200.000 de unități.
Europa a înmatriculat 195.200 de automobile electrice în 2018, cu 47% mai multe față de anul anterior, când erau înregistrate doar 132.800 de unități. Fenomenul migrării către propulsia electrică pare că a fost accelerat de măsura Comisiei Europene, de introducere a testelor WLTP, dar și de scanurile diesel și Brexit, toate împingând cumpărătorii europeni către mașini cu emisii zero, care nu au probleme de taxare de niciun fel. Analiștii de la Jato Dynamics sunt de părere că lărgirea ofertei, prețurile mai bune și o notorietate în creștere sunt factori importanți care au dus la creșterea segmentului.
Potrivit datelor Jato, în acest moment sunt 25 de modele diferite care sunt vândute pe piața din Europa și care au vândut cel puțin 10 exemplare. De cealaltă parte, cea a mașinilor cu combustie, sunt 338 de modele disponibile pe piață. În plus, pe o piață care tinde să migreze total spre SUV-uri, deocamdată există doar 5 modele SUV cu propulsie electrică, disponibile.
Cea mai mare piață de mașini electrice din Europa este Norvegia, care a ajuns la o pondere de 31% a acestor mașini în totalul pieței, o creșter impresionantă de la 20% în 2017. Raportat la totalul vânzărilor de mașini electrice din Europa, Norvegia adună aproape un sfert din total, peste 46.000 de vehicule, față de cele aproximativ 34.000 din Germania și 31.000 din Franța. Cea mai mare creștere dintre piețele vestice a avut-o Olanda, cu peste 200%, care a ajuns pe locul 4 cu 24.000 de vehicule.
România a înregistrat o creștere mare, 164%, dar volumul este în continuare infim, cu doar 550 automobile electrice înmatriculate anul trecut.
Nissan Leaf a reușit să ocupe prima poziție în calsamentul celor mai vândute automobile electrice, lansarea celei de-a doua generații stimulând suficient vânzările, astfel încât să ajute acest model să depășească Renault Zoe, model din cadrul Alianței celor două mărci. Leaf a fost cel mai vândut model electric în cele mai multe dintre piețe și, în special, în Norvegia, unde a depășit modelele Tesla. Mai mult, a devenit al cincilea cel mai vândut model Nissan în Europa.
Nissan și Renault domină categoric piața electrică europeană, cu aproape 80.000 de unități, respectiv 40% cotă pentru Alianța Renault Nissan. Iar dacă la nivel de mărci Tesla se află încă pe locul trei, în clasamentul pe modele locul al treilea a fost ocupat de VW e-Golf, un model cu cereri tot mai mari în Marea Britanie, Olanda și Germania.