GRAFIC Dacia, ocolită de problema constructorilor europeni cu omologările: reușește creștere ușoară pe o piață cu vânzări de mașini noi afectate de lentoarea testărilor

GRAFIC Dacia, ocolită de problema constructorilor europeni cu omologările: reușește creștere ușoară pe o piață cu vânzări de mașini noi afectate de lentoarea testărilor
scris 18 dec 2018

Constructorii europeni de automobile au reușit să-și omologheze doar 63% din modelele pe care le produc, iar procesul se desfășoară anevoios în continuare, afectând vânzările de mașini noi. Dacia se numără printre mărcile care par că au depășit acest moment, doar Sandero având, în octombrie, scăderi față de anul trecut.

Sandero și Duster, cele două modele ale mărcii românești, au revenit în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa, în luna octombrie, pe o piață încă afectată de procesul anevoios de omologare a modelelor pe standardul WLTP. Potrivit datelor Jato Dynamics, colecate până pe 20 noiembrie, industria auto europeană a ajuns la un procent de omologare de 63% din versiunile de motorizare ale tuturor modelelor fabricate. Procesul s-a dovedit mult mai dificil decât anticipaseră producătorii și s-a derulat diferit de la o marcă la alta, în funcție de spațiul de testare diosponibil dar și de numărul total de versiuni. În acest context, Dacia este în creștere cu 1 procent în luna octombrie și se numără printre țările cu creștere și în noiembrie, potrivit primelor date parțiale.

Urmărește-ne și pe Google News

GRAFIC Dacia, ocolită de problema constructorilor europeni cu omologările: reușește creștere ușoară pe o piață cu vânzări de mașini noi afectate de lentoarea testărilor

Evoluția lentă a omologărilor se vede din comparația pe care cei de la Jato o fac cu momentul anterior de analiză, 1 octombrie, cu un avans de numai 6 procente în 5 săptămâni. Mai multe mărci au fost evidențiate cu un ritm mai bun, printre care francezii de la Peugeot și Citreoen, precum și Renault, dar și Hyundai, Lexus, Kia, Suzuki, Land Rover și Jeep. Unii producători au renunțat să mai omologheze diferite versiuni de motorizare, fie din cauza vânzărilor slabe ale acestora, care nu mai justifică costurile de reomologare, fie din cauza valorilor peste limitele admise ale emisiilor, pe noile standarde WLTP. În total, sunt 23 de mărci din 36 analizate care au avut un ritm de omologare mai mare de media industriei.

Analizele Jato arată că scăderea din octombrie, de peste 7 procente, nu se datorează, totuși, doar acestor omologări. Piața a fost influențată și de criza dieselului, care a determinat mulți clienți să-și amâne decizia de cumpărare.

GRAFIC Dacia, ocolită de problema constructorilor europeni cu omologările: reușește creștere ușoară pe o piață cu vânzări de mașini noi afectate de lentoarea testărilor
viewscnt
Afla mai multe despre
wltp
dacia
omologare motorizare
masini noi