Primăria Generală a Municipiului București intenționează să înceapă ridicarea mașinilor staționate neregulamentar pe carosabilul drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a Capitalei, pentru decongestionarea traficului, serviciul urmând a fi prestat de către Compania Municipală Managementul Traficului București SA, controlată de municipalitate și care este una dintre cele 20 de firme din holdingul Primăriei ale căror hotărâri CGMB de înființare au fost anulate recent de instanța de judecată.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Activitatea de ridicare a mașinilor va constitui serviciu public și va fi prestată 24 de ore din 24 de către angajații companiei. Constatarea contravențiilor, aplicarea amenzilor prevăzute de legislația primară și dispunerea ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar se va face de către polițiști.
Motivația principală a măsurii pregătite de municipalitate și aflate în stadiu de proiect este faptul că "legislația națională privind regimul contravențiilor prevede faptul că aplicarea sancțiunii contravenționale se poate aplica numai făptașului, în cazul staționărilor neregulamentare această procedură fiind foarte greoaie, impunând condiția ca agentul constatator să aștepte lângă vehiculul staționat neregulamentar până la sosirea conducătorului auto", potrivit unui document al Primăriei.
De același lucru se plânge și Direcția Generală de Poliție Locală a Capitalei, care arată că, anul acesta, a primit aproape 3.000 de sesizări cu privire la autoturisme staționate neregulamentar, iar polițiștii din sectoarele Bucureștiului – 13.500.
Tarifele de ridicare a mașinilor ar urma să fie de 200 lei pentru mașini cu masă de până la 5 tone și 270 lei pentru celelalte, la care se vor adăuga tarife de transport de 150, respectiv 200 lei. Tariful de depozitare va fi unic, de 150 lei pentru 24 de ore, nefracționat. Compania Municipală Managementul Traficului București SA, care va încasa tarifele în calitte de operator al serviciului, intenționează să obțină profit din această activitate.
Tarifele sunt identice cu cele practicate de Primăria Sectorului 3, care a început să ridice mașinile staționate neregulamentar pe străzile din sector în vara acestui an, iar în documentul Primăriei este inclus și un tabel comparativ cu tarifele din alte localități.