Decizie pregătită - Transportatorii de mărfuri, scutiți de rovignietă și taxă de pod întregul an. Decont din Trezorerie pentru lucrări de investiții publice, acolo unde continuă

Decizie pregătită - Transportatorii de mărfuri, scutiți de rovignietă și taxă de pod întregul an. Decont din Trezorerie pentru lucrări de investiții publice, acolo unde continuă
scris 21 apr 2020

Transportatoril de marfă ar putea fi scutiți de la plata tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale, respectiv a celui de trecere a podurilor, până la finele acestui an, prevede un proiect legislativ. Totodată, finanțarea lucrărilor de investiții publice, acolo unde acestea continuă, va putea fi asigurată anul acesta prin împrumuturi, fără dobândă, de la Trezoreria Statului.

Propunerea legislativă aparține UDMR, care arată că, în prezent, din cauza pandemiei de coronavirus, sectoare largi de activitate sunt parțial sau total paralizate, iar sute de mii de contracte de muncă sunt suspendate și în pericol de a fi desființate.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru ca ”economia și societatea să poată funcționa”, inițiatorii propun susținerea a două ramuri ale industriei care în prezent au în mod deosebit nevoie de facilități pentru a-și continua activitatea.

Dezastru pe piața auto europeană: cea mai mare scădere din istorie a vânzărilor. Dacia - printre mărcile cele mai afectate CITEȘTE ȘI Dezastru pe piața auto europeană: cea mai mare scădere din istorie a vânzărilor. Dacia - printre mărcile cele mai afectate

Astfel, în domeniul transporturilor, propunerea legislativă prevede scutirea transportatorilor de marfă de la plata tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale, respectiv a celui de trecere a podurilor pentru care încă se percepe astfel de tarife.

”Se scutesc temporar de la plata tarifului de utilizare și a tarifului de trecere prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări de Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanța, vehiculele de transport marfă și vehiculele mixte definite la art. 1 alin. (l) lit, a2), respectiv lit. a3) din Ordonanță, transporturile de marfă de orice categorie, cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone”, prevede proiectul.

Scutirea ar urma să fie valabilă până la 31 decembrie 2020, ora 24.

Utilizatorii care au achitat deja tariful de utilizare beneficiază de o durată de utilizare care excede data de intrare în vigoare a noilor prevederi, iar din 1 ianuarie 2021 vor utiliza diferența de perioadă corespunzând duratei neutilizate, se arată în document.

VIDEO&FOTO Premierul Orban a inspectat lucrările la metroul către Drumul Taberei: Puțină lume mai crede că putem termina! În mai încep testele cu trenuri, iar darea în folosință rămâne 30 iunie CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premierul Orban a inspectat lucrările la metroul către Drumul Taberei: Puțină lume mai crede că putem termina! În mai încep testele cu trenuri, iar darea în folosință rămâne 30 iunie

Autorii arată, totodată, că din perspectiva activării motoarelor de creștere economică post-criză, sectorul construcțiilor este unul dintre cele care vor susține puternic reluarea unei creșteri economice sustenabile.

Măsurile preconizate sunt asigurarea finanțării lucrărilor de investiții acolo unde acestea continuă prin împrumuturi de la Trezoreria Statului. 

”Prin derogare de la prevederile art. 3 din Legea nr. 238/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020, pe perioada de la data instituirii stării de urgență pe teritoriul României până la data de 31 decembrie 2020 se înființează mecanismul de decontare a facturilor aferente lucrărilor de investiții aflate în derulare, indiferent de modul de finanțare a lucrărilor, credite rambursabile sau finanțare din fonduri nerambursabile, prin Trezoreria Statului”, prevede proiectul.

Instituțiile publice locale, instituțiile publice, precum și companiile sau societățile naționale cu capital integral de stat care sunt părți în contractele de investiții, respectiv finanțatori sau beneficiari, pot solicita Ministełului Finanțelor Publice acordarea de împrumuturi din venituri rezultate din privatizare pentru plata facturilor scadente reprezentând lucrări executate, este decizia pregătită.

Pentru împrumuturile acordate nu se percep dobânzi, comisioane sau alte speze.

Prefinanțarea pentru proiectele din construcții, cu fonduri europene, crește substanțial CITEȘTE ȘI Prefinanțarea pentru proiectele din construcții, cu fonduri europene, crește substanțial

Instituțiile prevăzute transmit Ministerului Finanțelor Publice lista investițiilor aflate în derulare și operatorii economici, inclusiv subcontractorii, după caz, care efectuează lucrările aferente. Operatorii economici sau subcontractorii, după caz, prezintă spre decontare Trezoreriei Statului facturile aferente lucrărilor executate.

Trezoreria asigură decontarea facturilor în maximum 15 zile de la data prezentării acestora.

Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie aprobat de ambele Camere ale Parlamentului și promulgat de șeful statului.

viewscnt
Afla mai multe despre
transportatori
rovignieta
pod
taxa
scutire
investitii
credite
trezorerie
proiect
parlament
udmr