Piața de autoturisme din Spania a scăzut, în valul declinului ce a cuprins întreg continentul, iar marca Dacia a fost influențată masiv de această scădere, chiar dacă în prima lună a anului reușise să limiteze pierderile.
Dacia a înmatriculat cu 34,2% mai puține autoturisme în Spania, în luna februarie, cu un volum de 2.755 unități, față de 4.190 unități înmatriculate anul trecut. Pe primele două luni ale anului, Dacia a reușit să înmatriculeze 6.687 autoturisme, o scădere de aproape 2.500 de unități față de volumul de anul trecut, adică 26,7%.
Cel mai vândut model al mărcii de pe piața spaniolă, Sandero, a vândut numai 1.478 de unități (-41%), ajungând pe locul 14 în preferințele spaniolilor, pe fondul scăderii abrupte a cererii din partea clienților privați. Luna trecută, Dacia Sandero reușise să fie cel mai vândut automobil din Spania, într-o conjunctură favorabilă. În total, pe cele două luni, modelul românesc, care atrage clienți în special cu versiunea Stepway, a vândut 3.997 exemplare (-29%), ceea ce-l plasează pe locul patru, după SEAT Leon, Nissan Qashqai și SEAT Ateca.
CITEȘTE ȘI Dacia continuă să scadă puternic pe piețele mari din Europa, Germania și FranțaMai multe mărci au înregistrat scăderi în primele luni ale anului și în Spania, ca și pe celelalte piețe ale UE, pe fondul înăspririi limitelor de emisii de CO2, care au determinat producătorii să scoată din ofertă motorizările cu emisii mari. Ford, Honda, Jeep, Mazda, Fiat, Opel, Nissan și Renault sunt mărci care au pierdut clienți în februarie, însă au existat și mărci care au crescut: Volkswagen, Volvo, Kia, Porsche, SEAT.
Piața de autoturisme spaniolă s-a contractat cu 6,8% pe intervalul ianuarie - februarie, la 181.063, cu aproape 13.000 de autoturisme mai puține față de anul trecut, după o scădere de 6 procente în februarie.