Cum vor zbura avioanele marți, după ora 9: Romatsa dirijează o treime din curse, dar Eurocontrol stabilește cine zboară

Cum vor zbura avioanele marți, după ora 9: Romatsa dirijează o treime din curse, dar Eurocontrol stabilește cine zboară
scris 29 mai 2017

Eurocontrol, organismul european al dirijării traficului aerian, va stabili, după declanșarea grevei generale de către angajații regiei Romatsa, ce zboruri au prioritate și cum se va desfășura traficul aerian pe aeroporturile din România și cel de tranzit, în condițiile în care, conform legii, angajații în grevă ai Romatsa trebuie să asigure dirijarea a cel puțin o treime din curse.

”Există o singură diferență față de greva de avertisment: în conformitate, atât cu legislația națională, cît și internațională, nu stabilesc nici cei din sindicat, nici cei din Romatsa, nici domnul ministru, nici președintele României, care vor fi zborurile care vor fi afectate. Decizia se ia de la Eurocontrol, de la network manager, și, în mod cert, astăzi să spună cineva care aeronavă va decola, dacă va decola, este imposibil de precizat”, a declarat președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Gabriel Tudorache, la ieșirea de la negocierile de la Ministerul Transporturilor, citat de news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Legea prevede că vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate, plus excepțiile, categorie în care sunt incluse zborurile înalților demnitari (președinți, șefi de guvern, miniștri), zborurile militare, cursele umanitare sau cele din categoria operațiunilor de căutare-salvare.

Șeful securității interne din SUA: Teroriștii sunt ”obsedați” să doboare avioane. Analizăm interzicerea laptopurilor pe cursele aeriene CITEȘTE ȘI Șeful securității interne din SUA: Teroriștii sunt ”obsedați” să doboare avioane. Analizăm interzicerea laptopurilor pe cursele aeriene

În cele câteva ore cât ar putea greva controlorilor de trafic aerian, câteva sute de zboruri ar putea fi afecate la nivel național.

”În mod normal, într-o zi de vară, se ajunge la 3.000 de avioane dirijate în 24 de ore, în spațiul aerian al României. Aici sunt incluse zborurile de survol, decolările și aterizările”, a declarat luni pentru News.ro purtătorul de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Alecu Florin Diaconu.

Doar pe aeroportul internațional Henri Coandă, cel mai mare al țării, marți sunt programate peste 300 de mișcări aeronave, aici fiind cuprinse decolările și aterizările la care se adaugă alte zeci de mișcări pe celelalte aeroporturi importante ale țării. din Cluj, Timișoara sau Iași.

Reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei - în principal aeroportul Otopeni, aeroportul Băneasa având un trafic infim -  au declarat luni, pentru News.ro, că în prezent nu au date despre câte zboruri din Capitală vor fi afectate și nici care anume sunt afectate.

Greva controlorilor de trafic aerian de marți va începe la ora 9.00 și este declanșată pe durată nedeterminată.

”Există șanse destul de mari ca această grevă generală, pe care am anuțat-o pe durată determinată, să se poată opri într-un interval de timp relativ scurt. Este imposibil de a aprecia în acest moment exact că va fi vorba despre două ore, trei ore, o oră și ceva. Toate lucrurile pe care le-am stabilit împreună cu ministrul Cuc la această întâlnire sunt aspecte care pot fi rezolvate (…) este vorba de un număr mare de acte care trebuie puse atât în pagină cât și multe din ele aprobate”, a spus Tudorache.

Sindicaliștii spun că, în funcție de evoluția lucrurilor, pe parcursul zilei de marți, își arată disponibilitatea de a suspenda greva.

Șase curse operate pe Aeroportul Sibiu către sau dinspre orașe din Germania ar putea fi afectate de greva controlorilor de trafic. Două curse de pe Aeroportul Cluj au întârzieri CITEȘTE ȘI Șase curse operate pe Aeroportul Sibiu către sau dinspre orașe din Germania ar putea fi afectate de greva controlorilor de trafic. Două curse de pe Aeroportul Cluj au întârzieri

În 12 mai, controlorii de trafic aerian au declanșat o grevă de avertisment de două ore și au anunțat că vor continua negocierile pentru a găsi soluții la cele aproximativ 50 de solicitări și a încheia contractul colectiv de muncă, astfel încât să nu se ajungă la grevă generală, care ar perturba pe termen nelimitat traficul aerian. În lipsa unui acord, sindicatul care reprezintă interesele angajaților Romatsa a anunțat că în 30 mai, începând cu ora 9.00, va declanșa greva generală pe termen nelimitat.

În 12 mai, după greva de averitsment, sindicaliștii au precizat că, încă din august 2016, au trimis nenumărate memorii, inclusiv către Președinție, pentru a semnala problemele din sistem, cauzate de managementul defectuos, însă de atunci și până când au anunțat că întrerup lucrul, "autoritățile au fost surde".

Directorul general al Romatsa, Valentin Cimpuieru, a declarat, după greva de avertisment, că angajații Romatsa nu vor intra în grevă generală, pentru că negocierile continuă.

El a susținut că angajații au sprijinul Ministerului Transporturilor pentru semnarea cât mai rapidă a contractului colectiv de muncă.

Controlorii de trafic aerian au fost, în 12 mai, între orele 11.00 și 13.00, în grevă de avertisment, nemulțumiți că nu a fost încheiat un nou contract colectiv de muncă (CCM), deși negocierile se poartă din februarie 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
romatsa
avioane
greva