Marii constructori auto mondiali intenționează să cheltuie aproape 1.200 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și produce milioane de vehicule electrice, împreună cu bateriile și materiile prime necesare pentru a susține producția, arată o analiză realizată de Reuters pe baza datelor publice și a prognozelor publicate de companiile auto.
Cifrele privind investițiile în autovehicule electrice depășesc precedentele estimări ale Reuters și sunt duble față de cele mai recente calcule publicate în urmă cu un an. Comparativ, valoarea de piață a Alphabet, firma mamă a Google și Waymo, se ridică la 1.300 de miliarde de dolari, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit analizei realizate de Reuters, constructorii auto au planuri de a produce 54 de milioane de vehicule electrice pe baterii în anul 2030, reprezentând mai mult de 50% din producția lor totală de vehicule.
Pentru a putea susține acest nivel fără precedent de vehicule electrice, constructorii auto și furnizorii lor de baterii intenționează să instaleze capacități de producție de baterii în valoare de 5,8 Terawați-oră până în 2030, potrivit datelor furnizate de Benchmark Mineral Intelligence și producătorii auto.
În fruntea cursei este constructorul auto american Tesla, al cărui director general Elon Musk a prezentat un plan ambițios care prevede asamblarea a 20 de milioane de vehicule electrice în 2030, ceea ce ar necesita baterii cu o capacitate de 3 Terawați-oră. Musk a spus recent că Tesla a început să lucreze la un model de vehicul mai mic, pentru care țintește spre un preț de cost la jumătate față de Model 3 și Model Y.
Chiar dacă Tesla nu a dezvăluit în totalitate care sunt planurile sale de cheltuieli, o astfel de creștere exponențială a producției, de 13 ori față de cifra de 1,5 milioane de vehicule pe care speră să le vândă în acest an, va necesita investiții de ordinul sutelor de miliarde de euro, potrivit calculelor Reuters.
Chiar dacă se situează în urma Tesla, constructorul auto german Volkswagen are și el un plan ambițios până la finele acestui deceniu și mizează pe investiții de peste 100 de miliarde de dolari pentru portofoliul său global de vehicule electrice, precum și pentru construcția de noi fabrici de baterii în Europa și America de Nord și pentru a-și asigura aprovizionarea cu materii prime cruciale.
Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp urmează să investească 70 de miliarde de dolari pentru a-și electrifica gama de vehicule și a produce mai multe baterii, iar în 2030 se așteaptă să vândă cel puțin 3,5 milioane de automobile electrice pe baterie. Constructorul nipon are în vedere cel puțin 30 de modele electrice și intenționează ca până la finele deceniului să mute întreaga linie de modele premium Lexus pe segmentul vehiculelor electrice.
Constructorul american Ford Motor continuă să își majoreze cheltuielile pentru noi modele electrice, cheltuieli care acum sunt estimate la 50 de miliarde de dolari, și mizează pe capacități de baterii de cel puțin 240 de Gigawați-oră și aproximativ trei milioane de vehicule electrice pe baterie în 2030, jumătate din volumul său total.
Mercedes-Benz a alocat cel puțin 74 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și producția de vehicule electrice, dintre care aproape două treimi pentru a-și crește capacitățile globale de producție de baterii, până la peste 200 de Gigawați-oră.
BMW, Stellantis și General Motors intenționează să cheltuie fiecare cel puțin 35 de miliarde de dolari pentru vehicule electrice și baterii, iar cel mai agresiv program în domeniul bateriilor îl are Stellantis, cu capacități de 400 de Gigawați-oră în 2030, inclusiv patru uzine în America de Nord