CFR SA anunță că marți seară s-a redeschis circulația pe firul II de pe Viaductul Cârcea, din județul Dolj, unde luna trecută mai multe vagoane ale unui tren de marfă au ieșit de pe șine și au căzut într-o râpă. Astfel, trenurile care asigură legătura pe magistrala București - Craiova (și retur) își vor relua circulația pe ruta directă Craiova - Caracal.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, marți, la ora 20.00, s-a redeschis firul II de pe Viaductul Cârcea, situat între stațiile Malu Mare - Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala București - Craiova (și retur) își vor relua circulația pe ruta directă Craiova - Caracal, scrie News.ro.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de CFR SA, lucrările din zona Viaductului Cârcea, având un grad ridicat de dificultate, au impus în primul rând analizarea tuturor soluțiilor identificate pentru desfășurarea în condiții de siguranță a operațiunilor de ridicare a locomotivei și a vagonului, rămase suspendate pe firul I, soluția finală fiind intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 de tone).
CITEȘTE ȘI Surpriză: Renault nu va mai vinde mașini Dacia rebranduite pe piețele din afara EuropeiPână la ridicarea locomotivei și a vagonului, în zona viaductului au fost necesare măsuri speciale de pregătire, personalul feroviar acționând pentru îndepărtarea vagoanelor prăbușite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susținere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva și vagonul, astfel încât să se evite prăbușirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafață de aproximativ 1500 de metri pătrați s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la fața locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.
"Totodată, în paralel cu lucrările de intervenție de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat și expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condițiile în care tot traficul feroviar se va desfășura în perioada următoare doar pe acest fir. De asemenea, personalul de specialitate al Sucursalei Regionale CF Craiova a executat pe firul II lucrări de verificare și reparații la componentele infrastructurii feroviare, precum și lucrări de ciuruire și buraj mecanizat a pietrei sparte și de înlocuire a cablurilor de dependență și de alimentare pe ambele fire, între stațiile Malu Mare și Banu Mărăcine", se arată în comunicatul CFR.
Intervențiile cu macaraua de mare tonaj pentru coborârea tablierului, pe care au rămas suspendate locomotiva și vagonul, se vor desfășura în a doua parte a zilei de miercuri, în intervalul orar în care niciun tren nu tranzitează zona respectivă, astfel încât circulația feroviară să nu fie afectată.
CFR menționează că, odată cu finalizarea intervențiilor în zona Viaductului Cârcea și restabilirea circulației pe un sens, reprezentanții CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparații în care era inclus, de identificarea sursei de finanțare pentru continuarea lucrărilor și includerea obiectivului în programul de reparații de anul viitor.
În 12 august, un tren al operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie și a intrat pe firul închis pentru lucrări.
Mai multe vagoane ale trenului care transporta biodiesel au căzut de pe viaduct, iar reprezentanții Administrației Naționale "Apele Române" (ANAR) au intervenit pentru îndepărtarea substanței poluante.