Unui proiect inițiat de primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, votat luni de Consiliul General, prevede ca sistemul inteligent de semaforizare al Capitalei, complet inutil în prezent, ar urma să fie modernizat și extins în patru etape distincte.
În prima etapă vor fi modernizate și, după caz, reconfigurate, 85 de intersecții aferente unui număr de 5 radiale care asigură legătura dintre ieșirile importante din oraș cu zona centrală: Șoseaua Colentina, Șoseaua Alexandriei, Bd. Iuliu Maniu, Șoseaua București – Târgoviște, Șoseaua Berceni. Etapa a doua prevede creșterea capacității centrului de trafic actual, inclusiv prin dotarea lui tehnologică (servere, soft-uri), pentru un management al traficului mai eficient în intersecțiile deja integrate în sistemul centralizat, dar și extinderea acestuia la alte intersecții din București, arată G4Media.ro.
Etapele 3 și 4 presupun includerea în sistemul centralizat de trafic a tuturor intersecțiilor din Capitală, respectiv extinderea semaforizării inteligente la nivelul întregului oraș.
Valoarea estimată pentru achiziția studiului de fezabilitate este de aproximativ 3,6 milioane lei, fără TVA. În ceea ce privește sursa de finanțare, aceasta este făcută în parteneriat cu primăriile de sector prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru elaborarea studiului de fezabilitate și implementarea etapelor 1 și 2 ale proiectului.
Valoarea tuturor proiectelor este 13.150.000 euro fără TVA și ar urma să fie implementate, dă asigurări Primarul Capitalei, până vara viitoare.
„Cam vara viitoare o să avem undă verde pe aceste cinci ieșiri. Dacă mergeți cu viteza legală de 50 km/h, o să aveți undă verde. Care este problema acum? Anumite semafoare care erau în unda verde în anii 2007- 2008 când s-a implementat sistemul, nu mai funcționează. Pe de altă parte, sunt treceri de pietoni care sunt nesemaforizate și care te blochează atunci când trec pietonii”, a declarat pentru TVR primarul general al Capitalei Nicușor Dan.
Proiectul a fost adoptat cu votul a 33 dintre consilierii generali. Acesta nu a avut sprijinul consilierilor din opoziție.
„Nu este decât o repunere în scenă a Planului de Mobilitate care a fost adoptat de consilierii generali în mandatului primarului Firea. Noi ne bucurăm foarte mult dacă va face acest lucru, dar așa cum suntem învățați, nu va face nimic”, a declarat pentru TVR, Aurelian Bădulescu, consilier general PSD.
În prezent, din cele 469 de intersecții semaforizate ale Bucureștiului, doar 260 sunt conectate la sistemul inteligent de management al traficului. Dintre acestea, funcționează doar câteva zeci.