Constructorul german de automobile premium Mercedes-Benz a decis să facă din China, cea mai mare piață auto din lume, elementul central al următoarei sale campanii pentru automobilele electrice, campanie care va începe în 2025, a declarat directorul general Ola Kaellenius pentru revista Automobilwoche, transmite Reuters.
"Pentru a putea face acest lucru, va trebui să stăpânim propulsia electrică la fel de perfect ca și digitalizarea. Asta este ceea ce așteaptă clienți noștri de la noi", a spus Ola Kaellenius.
Începând din 2025, toate noile platforme ale Mercedes-Benz vor produce numai automobile electrice, conform unei strategi anunțate în 2021 de producătorul german de automobile de lux, scrie Agerpres.
Un director de la Mercedes-Benz a declarat pentru revista Automobilwoche că modelele pe care compania are de gând să le lanseze în China, și care sunt bazate pe viitoarea platformă MB.EA, sunt analizate cu atenție pentru a se asigura că îndeplinesc cel mai bine nevoile clienților chinezi, cu un accent particular pe spațiu și conținut digital.
China rămâne cea mai importantă piață pentru constructorii germani de automobile, însă în 2022 mărcile locale de automobile au controlat 81% din piața chineză de automobile electrice, arată un studiu realizat de firma de cercetare Counterpoint Research. China are și o participație semnificativă la compania Mercedes-Benz, la care primii doi acționari sunt Beijing Automotive Group Co Ltd și Li Shufu, președintele constructorului auto chinez Geely.
În paralel însă, Berlinul încearcă să își reducă expunerea pe economia chineză, în cadrul unor eforturi mai ample destinate diminuării riscurilor la adresa economiei germane, riscuri care s-au intensificat după ce invadarea Ucrainei de către Rusia a scos la lumină dependența Germaniei de un singur furnizor dominant de gaze naturale.