Chery Auto, cel mai mare producător auto din China în funcție de volumul exporturilor, se așteaptă ca producția sa planificată în Europa să ajute la compensarea impactului tarifelor Uniunii Europene asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China, a declarat un director executiv citat de Reuters.
Producția locală ”ar trebui să ne ajute să atenuăm o parte din impactul” taxelor, a declarat presei Charlie Zhang, vicepreședintele Chery Auto și președintele afacerii sale europene, la o zi după ce UE a declarat că va impune tarife suplimentare de până la 38,1% tarife importurilor de vehicule electrice din China, scrie News.ro.
Conform propunerii UE, importurile de vehicule Chery vor suporta tarife de 21%.
În cadrul briefingului, Zhang a spus că compania se așteaptă să înceapă producția de vehicule electrice la fabrica sa recent achiziționată din Barcelona, primul său centru de producție din Europa, până la sfârșitul anului.
Chery și rivalii săi BYD și Great Wall Motor vor să înființeze fabrici de producție și asamblare în Europa, deoarece își propun să crească vânzările de mașini cu costuri mai mici în regiune pentru a rivaliza cu concurenții lor europeni, pe fondul încetinirii cererii pe piața internă.
Fabrica din Barcelona nu va fi suficient de mare pentru a îndeplini planurile pe termen mediu și lung ale Chery pentru Europa, a spus Zhang, adăugând că este în căutare de opțiuni pentru un al doilea centru de producție. El a refuzat să dea detalii.
Zhang a spus că Chery, unul dintre câțiva producători de automobile chinezi care caută o prezență mai mare în Europa, este foarte ”hotărât” să-și continue planurile de extindere acolo, în ciuda tarifelor.
Compania a declarat în martie că va începe să vândă mașini marca Omoda și Jaecoo în Italia în al treilea trimestru, țara devenind a doua piață europeană a grupului chinez.