Compania de stat CFR Marfă, liderul pieței românești de transport feroviar de mărfuri, a anunțat vineri că a înregistrat în luna mai un rezultat brut pozitiv, fără a ține cont de penalități, de 3,4 milioane lei, ca urmare a punerii în aplicare a strategiei de dezvoltare.
Volumul de mărfuri transportate a crescut în luna mai cu 24%, iar parcursul mărfurilor a crescut cu 9,3% față de luna mai 2016, arată un comunicat al societății.
Societatea a participat și a câștigat licitații organizate de Complexul Energetic Oltenia, Societatea Națională de Închideri Mine Valea Jiului și Veolia Energie pentru transportul de cărbune, de Administrația Națională a Rezervelor Statului pentru transportul de motorină, de Societatea Națională a Sării pentru manevra la sucursala Salrom Ocna Dej, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Printr-o mai bună utilizare a vagoanelor de marfă și reducerea cu 18% perioadei între două încărcări succesive s-a reușit creșterea volumului de mărfuri transportate din grupa metale, cereale, ciment. Aceste prestații au contribuit la înregistrarea unor venituri obținute din activitatea de transport mai mari cu 10,7% decât în luna mai 2016, în timp ce cheltuielile în exploatare, neafectate de penalități, au scăzut cu 19% față de aceeași perioadă", arată compania.
Anul trecut, compania a avut pierderi de 194,3 milioane lei și afaceri de 678,05 milioane lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.
Societatea are în jur de 6.300 de angajați.
CFR Marfă a avut pierderi în fiecare an din 2008 până în prezent, cel mai slab rezultat fiind înregistrat în 2009, cu o pierdere de 535 milioane lei. În 2015, afacerile companiei au scăzut cu 13%, până la 800 milioane lei, de la 918,8 milioane lei în 2014.
În 2015, CFR Marfă a înregistrat o cotă de piață de circa 57%, principalul său concurent fiind Grupul Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, care a încercat în 2013 să cumpere compania de stat.