Cea mai mare piață auto din Europa a scăzut din nou. Dacia, declinul cel mai mare în Germania, după o lună de creștere

Cea mai mare piață auto din Europa a scăzut din nou. Dacia, declinul cel mai mare în Germania, după o lună de creștere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 dec 2020

Piața auto din Germania urmează tendințele de pe continent, fiind afectată de valul al doilea al pandemiei de coronavirus. Cu suficient de multe restricții, piața s-a contractat în luna noiembrie, cu 3%. Dacia a pierdut din nou teren, după ce luna trecută înregistrase o creștere.

Înmatriculările de autoturisme din cea mai mare piață auto din Europa, Germania, au scăzut în noiembrie cu 3 procente, ca urmare a impactului noilor măsuri de carantănă impuse de guvernul federal. Mai multe mărci din piață, între care și Dacia, au fost afectate de conjunctură, însă o serie de cosntructori au reușit să crească față de anul trecut, cu ajutorul noilor modele lansate.

Urmărește-ne și pe Google News

VW este marca cu cel mai mare impact asupra pieței, fiind și cea mai vândută, scăderea de 18,4% având o pondere însemnată, din cauza volumul pe care îl reprezintă. Mitsubishi, Seat și Ford au fost mărcile de volum cu cele mai mari pierderi. Dacia a înmatriculat 4.702 unități, cu 12% mai puține decât în noiembrie 2019, astfel că pierde și cotă de piață, ajungând la 1,6% din totalul mașinilor vândute luna trecută. Marca românească se află într-un moment nefavorabil, cu schimbare de generații pentru trei modele și cu alte modele retrase de pe piață.

O nouă lună de creștere ușoară a pieței de autoturisme din România. După 11 luni, scăderea este însă de peste 25%. Proiecția pentru decembrie CITEȘTE ȘI O nouă lună de creștere ușoară a pieței de autoturisme din România. După 11 luni, scăderea este însă de peste 25%. Proiecția pentru decembrie

Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de Fiat, care și-a lansat noua motorizare hibrid pe micul Panda, de Toyota și de Renault (cu ajutorul noului Zoe).

După 11 luni, piața auto din Germania are un declin de 21,6% și poate reveni sub pragul de 20%, cu vânzări mai bune în decembrie, deși estimările nu sunt foarte optimiste. Dacia are a doua cea mai mare scădere din piață, dacă nu luăm în calcul Smart, scoasă din fabricație. Marca românească a pierdut 40,1% din clienți, în comparație cu primele 11 luni din 2019, cu un volum de 43.083 unități și o cotă de 1,7%. Imediat sub Dacia se află Mazda, cu 40%, dar un volum mai mic, 38.700 unități și o cotă de 1,5%.

Singura marcă auto de pe piață care a înregistrat creștere este Tesla, care a beneficat de contextul favorabil și a reușit să livreze un număr mare de automobile Model 3.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
dacia germania
vanzari auto germania
industria auto coronavirus