Boeing a livrat primul său 787 Dreamliner din mai 2021, acesta reprezentând un moment de referință după problemele de producție a avionului cu fuselaj larg, cu care s-a confruntat producătorul american de aeronave în ultimul an, transmite Reuters.
American Airlines a declarat că a preluat primul său Boeing 787 Dreamliner din aprilie 2021, informație care a dus la creșterea prețului acțiunilor operatorului aerian cu 4,5%, scrie News.ro.
Directorul general al American Airlines, Robert Isom, a reiterat într-o postare pe Instagram că operatorul aerian se așteaptă să primească nouă avioane 787 în 2022.
Boeing a confirmat că și-a reluat livrările în urma ”activităților de analiză inginerească amănunțită, verificare și refacere, pentru a se asigura că toate avioanele respectă specificațiile stricte și cerințele de reglementare ale Boeing”.
Acțiunile Boeing au crescut cu 3,3% în urma informațiilor.
Reuters a scris pentru prima dată că Administrația Federală a Aviației (FAA) a deschis calea pentru livrarea primului avion.
Luna trecută, FAA a aprobat planul de inspecție și modernizare al Boeing, necesar pentru a îndeplini standardele de certificare.
În urma a două prăbușiri fatale de avioane 737 MAX, în 2018 și 2019, FAA s-a angajat să examineze mai îndeaproape Boeing și să îi delege mai puține responsabilități pentru certificarea aeronavelor. În septembrie 2020, FAA a declarat că investighează defecțiunile de fabricație ale unor avioane 787.
Boeing are aproximativ 120 de avioane 787 care așteaptă să fie livrate.
FAA a spus că ”va inspecta fiecare aeronavă înainte să fie eliberat un certificat de navigabilitate și autorizarea livrării”.
De obicei, FAA deleagă producătorului autoritatea de aprobare a avioanelor dar, în unele cazuri, cum ar fi 737 MAX, aceasta și-a păstrat responsabilitatea pentru aprobarea fiecărui avion nou.
Directorul general al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, le-a spus angajaților, într-un e-mail văzut de Reuters, că producătorul de avioane ”va continua să-și ia timpul necesar pentru a se asigura că fiecare avion îndeplinește cele mai înalte standarde de calitate”.
American Airlines are în comandă alte 42 de avioane 787. În ianuarie, Boeing a raportat costuri de 3,5 miliarde de dolari din cauza întârzierii livrărilor de avioane 787 și a concesiunilor făcute clienților și costuri anormale de producție de un miliard de dolari, care decurg din defecte de producție și reparații și inspecții aferente.