BMW a reușit o jumătate de an „la nivelul așteptărilor”, cu o creștere semnificativă a veniturilor, în special ca urmare a consolidării afacerii din China, Brilliance Automotive, dar și pe fondul creșterii prețurilor. Trimestrul al doilea a adus o încetinire a acestui proces, cauzată mai ales de ratele de schimb valutar.
Grupul BMW a anunțat rezultatele financiare ale primului semestru, după ce anterior anunțase că-și îmbunătățește previziunile pentru finalul acestui an, pe fondul unei evoluții favorabile.
Vemniturile companiei au crescut cu 12,4%, la un nivel de 74 miliarde euro, sectorul auto având cea mai mare contribuție, cu 62,8 miliarde euro și o creștere de 10,9%. Profitul operațional a fost de 9,7 miliarde euro, înregistrând o creștere foarte mare, de 42,6%, cu aproape 3 miliarde în plus față de anul trecut. Valoarea rezultatului înainte de taxe a fost în schimb mai mică cu 42,1%, la 9,3 miliarde, ca urmare a consolidării Brilliance Automotive, divizia din China în care compania a preluat pachetul majoritar de acțiuni. Marja EBIT a crescut și ea, de la 8,5% la 10,6%, un prag important pentru o companie care vinde automobile premium.
Rezultatele vin pe fondul creșterii vânzărilor cu 11,3%, la 663.080 unități, din care 553.369 au fost vehiculele mărcii BMW, 71.816, cele ale Mini și 1.541 au fost mașinile Rolls Royce, care a scăzut ușor, cu 1,7%.
Șeful BMW, Oliver Zipse, a declarat, în cadrul prezentării bilanțului semestrial, că se pregătește de lansarea producției Neue Klasse, o nouă generație de automobile care vor fi fabricate, începând din 2025, în Ungaria, la Debrecen, și din 2026, în Munchen. „NEUE KLASSE este un mega-proiect care se cuprinde întreaga companie. Este vorba despre nimic altceva decât viitorul mărcii BMW, BMW Group și portofoliul nostru. Ne pregătim intens pentru acest lucru și vom continua să facem investiții semnificative în tehnologiile viitoare relevante în următorii câțiva ani”.
CEO-ul companiei germane a subliniat că se concentrează pe trei domenii-cheie care vor domina „mobilitatea de mâine”. „Electric, digital, circular. Fiecare dintre acestea în sine este deja o sarcină provocatoare și în mod inerent complexă. Combinarea tuturor celor trei aspecte într-un concept general coerent este provocarea supremă. Această capacitate va determina competitivitatea viitoare în industria noastră”. Compania va prezenta în premieră, la Munchen, conceptul Vision Neue Klasse, care va anticipa noua generație de modele.