Aprobarea unei legi care să impună doar vehicule 100% electrice în zece ani este partea ușoară, însă mersul prea rapid ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile, a declarat la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, președintele Organizației Internaționale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella.
„Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceștia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile și, de asemenea, o reimaginare a piețelor auto din întreaga lume (…) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Așa că le spun factorilor de decizie să aibă succes și că trebuie să abordăm condițiile necesare pentru a schimba piața. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerințele guvernamentale și așteptările clienților. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înțeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerțul, competitivitatea și securitatea economică și națională. Uneori, aceste obiective și politici nu se aliniază și sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea ușoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile”, a subliniat Bozzella, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental și industrial, precum și angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.
„Nicio politică guvernamentală sau investiție în industrie, izolat, nu va atinge neutralitatea carbonului. La nivel global, există 1,47 miliarde de vehicule ușoare pe drumuri. În 2023, aproximativ 3%, sau 40 de milioane de autovehicule, au fost electrificate, în creștere față de 2% sau 26 de milioane, în 2022. Din perspectiva SUA, există 286 de milioane de vehicule ușoare pe drumurile din această țară, iar în 2023, o pondere de 1,5% sau 4,3 milioane dintre acestea erau vehicule electrice (…) Am fost la Salonul Auto de la Paris și am văzut acolo produse uimitoare, dar pentru ca această tranziție către electrificare să fie cu adevărat de succes și să se miște cât de repede ne dorim cu toții de o mai profundă mai largă și parteneriat strategic între producătorii de automobile din alte sectoare ale economiei și Guvern (…) Din păcate, ceea ce vedem de la guverne în unele locuri și în unele cazuri sunt politici care sunt aplicate inegal. Obiectivele ambițioase ale vehiculelor electrice sunt bune, dar să nu presupunem sau să sperăm că totul va merge perfect. Viitorul este electric, iar asta se va întâmpla dacă vom lucra împreună la o viziune comună a succesului. Fabricarea de autovehicule este una dintre cele mai importante și indispensabile industrii din lume. Este un motor economic și un motor al oportunităților și al libertății sociale”, a spus șeful OICA.
Acesta a adăugat că electrificarea modelează viitorul pe multe piețe auto, dar nu reprezintă singurul răspuns la problemele de mediu.
CITEȘTE ȘI Dan Vardie, APIA: Suntem în zona cea mai neplăcută a electromobilității în Europa, din cauza tăierii fondurilor la "Rabla Plus"„OICA se reunește o dată pe an pentru a compara note și pentru a discuta provocările și oportunitățile cu care se confruntă industria noastră din întreaga lume. Și, după cum a spus prim-ministrul, ne adunăm și pe un fundal de incertitudine considerabilă, incertitudine din industrie, incertitudine geopolitică. Avem multe de vorbit zilele astea, nu-i așa? Misiunea OICA, pe scurt, este de a îmbunătăți siguranța rutieră la nivel mondial și standardele de mediu, astfel încât toate țările și toți oamenii să aibă acces la cel mai sigur, mai curat și mai avansat transport posibil. Vreau să menționez doar pe scurt că lucrăm foarte mult la standardele tehnologice și tehnice și de reglementare. De asemenea, vreau să vă încurajez pe toți cei din industrie (…) La nivel global, industria auto investește sute de miliarde de dolari în tehnologii de energie curată (…) Electrificarea modelează viitorul pe multe piețe auto, dar să fim clari: nu este singurul răspuns. Nu credem că fiecare țară trebuie sau chiar ar trebui să adopte aceeași strategie de decarbonizare, dar e nevoie de o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, cu flexibilități pentru țările de a adopta politici politice și tehnologii adecvate realităților lor geografice, socio-economice, culturale și geopolitice”, a afirmat John Bozzella.