Compania de Autostrăzi ar trebui în următoarea perioadă să semneze contractul de circa 1,7 miliarde de lei pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni, parte a A1 Sibiu - Pitești, o spune fostul ministru Cătălin Drulă. Asta după ce contestația unei firme chineze a fost respinsă de CNSC, iar conform legislației modificate în vigoare autoritățile sunt obligate să semneze contractul dacă li se dă dreptate la CNSC sau la prima instanță.
„Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația depusă de o companie chineză împotriva câștigătorului desemnat pentru execuția tronsonului 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) din Autostrada A1 Sibiu - Pitești. Dacă, până recent, în astfel de situații, Compania de Drumuri aștepta soluționarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislația pe achiziții publice adoptată în această vară, este obligatorie senmnarea contractului după prima decizie”, a anunțat fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Autotrada A1 Curtea de Argeș - Tigveni, un proiect blocat într-o licitație fără sfârșit
Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Arges în lungime de 9,86 km.
- Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 m.
- Construirea unui Tunel în lungime de 1.350 m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.