Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în luna martie cu 32,19%, față de luna similară de anul trecut, marcând debutul crizei de coronavirus. Efectele cele mai importante se vor resimți însă abia de luna viitoare.
Doar 6.654 de autoturisme au mai fost înmatriculate în martie, după debutul epidemiei de coronavirus și intrara țării în carantină. Dat fiind faptul că în România intervalul maxim de înmatriculare este de 90 de zile, estimările arată că scăderea va fi și mai mare în aprilie și mai, după ce se vor resimți scăderile de achiziții din a doua jumătate a lunii martie. Pe cele trei luni ale primului trimestru, scăderea se limitează la 22% față de anul trecut, cu aproape 28.000 de autoturisme.
Dacia este marca cea mai afectată de scăderi în luna martie, având unul dintre cele mai mari procente, -40%, dar având și un volum foarte mare pierdut, în comparație cu competitorii săi, respectiv cu peste 1.000 de mașini înmatriculate în minus. Între importatorii principali, Renault are cea mai mare scădere, aproape 64%, cu doar 337 autoturisme față de 927 cât înregistra în urmă cu un an. Ceilalți, Skoda, VW, FordToyota sau Peugeot au avut pierderi între 11 și 55%. Există și câteva mărci care au înregistrat creșteri în luna a treia: Hyundai, Mercedes-Benz, Citroen, SEAT și Ferrari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe întreg trimestrul, Dacia este de asemenea marca cu cel mai mare declin, din punct de vedere al volumelor (minus 4.600 de autoturisme înmatriculate), și una dintre cele mai mari scăderi procentuale, -38,43%. Hyundai, Ford sau Peugeot se numără printre mărcile care înregistrează creștere, deocamdată, de la începutul anului, pe fondul unor rezultate bune în primele două luni.
Și înmatriculările de autoturisme second-hand din import au scăzut ușor, menținând trendul ultimilor 2 - 3 ani.
Top 10 autoturisme (martie 2020)
1 LOGAN - 676
2 DUSTER - 517
3 SANDERO - 266
4 OCTAVIA - 204
5 DOKKER - 189
6 308 - 157
7 TUCSON - 151
8 CLIO - 124
9 FOCUS - 124
10 TIGUAN - 121