911 va rămâne singurul model pe combustie din gama Porsche

911 va rămâne singurul model pe combustie din gama Porsche
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 iul 2023

Constructorul german de automobile sport Porsche intenționează să își electrifice treptat linia de modele astfel încât în 2030 vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzările sale și intenționează să păstreze celebrul 911 drept singurul model cu motor pe combustie din gama sa, a declarat miercuri un director de la Porsche, transmite Reuters.

Planurile Porsche sunt urmărite cu atenție, inclusiv de organizațiile de mediu, având în vedere investițiile constructorului în combustibilii sintetici și presiunile pe care le-a făcut asupra UE pentru a permite vânzarea acestui tip de vehicule și după 2035, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Nouă modalitate de obținere în țară a permisului de conducere pentru românii din diaspora. Alt mod de eliberare și a permisului internațional CITEȘTE ȘI Nouă modalitate de obținere în țară a permisului de conducere pentru românii din diaspora. Alt mod de eliberare și a permisului internațional

Constructorul german va electrifica prima dată modelul SUV compact Macan, urmat de modelul sport 718 și abia apoi modelul Cayenne, care se vinde cel mai bine, a declarat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums. Excepția de la electrificare o constituie celebrul model 911, care în 2022 a fost responsabil pentru 13% din vânzările Porsche.

"Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică și vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie", a spus Karl Dums. Acesta a precizat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice și investițiile în combustibilii sintetici sunt separate.

Analiștii și experții în domeniu auto sunt de părere că combustibilii sintetici vor fi utilizați doar pentru modele de nișă din segmentul high-end. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce s-au angajat să cheltuie 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.

La fel ca și Porsche, constructorul italian de automobile sportive Ferrari a făcut și el presiuni la UE pentru scutirea combustibililor sintetici dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030.

Mai mulți constructori auto mici vor să vândă și ei automobile cu performanțe ridicate care utilizează combustibili sintetici acelor clienți care își permit să plătească prețul ridicat, de până la 10 lire sterline (12,90 dolari) pentru fiecare litru de combustibil sintetic. Un exemplu sunt modelele Morgan Motor care sunt produse manual la o uzină din Malvern, Anglia, și care se comercializează pentru 100.000 de dolari chiar dacă exteriorul automobilelor nu s-a schimbat foarte mult după cel de al doilea război mondial. Deținut de fondul de investiții Investindustrial, Morgan a produs aproximativ 600 de automobile anul trecut și acum are de gând să se extindă pe piața din SUA. Directorul general Massimo Fumarola a spus că Morgan va lansa un model electric la finele acestui deceniu, însă mulți clienți vor un model cu motor pe combustie, alimentat cu combustibili sintetici, și mult după 2035 

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche 911
masini