Încrederea consumatorilor germani s-a deteriorat semnificativ în noiembrie, deoarece noile restricții introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) au afectat perspectivele celei mai mari economii europene, transmite Reuters.
Firma de cercetare de piață GfK a anunțat joi că încrederea consumatorilor germani a înregistrat în noiembrie o scădere până la minus 6,7 puncte, de la o cifră revizuită de minus 3,2 puncte în octombrie, scrie Agerpres.
Studiul Gfk a fost realizat în rândul a aproximativ 2.000 de cetățeni germani. Analiștii intervievați de Reuters se așteptau la un declin al acestui indicator până la nivelul de minus cinci puncte.
Expertul Rolf Buerkl de la Gfk a apreciat că, deși magazinele de vânzare cu amănuntul au rămas până acum deschise, închiderea din 2 noiembrie a restaurantelor, barurilor, hotelurilor și locurilor pentru divertisment în aer liber a afectat dispoziția consumatorilor.