Încrederea germanilor în economie este în scădere din cauza accelerării inflației și a creșterii numărului cazurilor de Covid-19, care îi face să ezite să facă cheltuieli, potrivit unui sondaj efectuat de institutul GfK, citat de Reuters.
Indicele privind încrederea consumatorilor, calculat de institutul GfK pe baza intervievării a 2.000 de germani, a scăzut la -1,2 puncte pentru luna septembrie, de la un nivel revizuit de -0,4 puncte luna trecută, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiștii intervivați de Reuters anticipau un nivel de -0,7 puncte al indicelui referitor la încrederea consumatorilor.
”Prețurile au crescut rapid de la jumătatea acestui an. Acest lucru are un efect descurajator pentru încrederea consumatorilor”, a afirmat Rolf Buerkl, expert în comportamentul consumatorilor la GfK, într-un comunicat.
Indicele anual armonizat al prețurilor de consum a urcat cu 3,1% în iulie, atingând un maxim al ultimilor 13 ani și alimentând discuțiile dacă creșterea costului vieții va persista.
O creștere a numărului de infecții cu noul coronavirus șli ritmul mai lent al vaccinărilor au influențat la rândul lor așteptările oamenilor referitoare la perspectivele economice și au afecta disponibilitatea oamenilor de a face cumpărături, a adăugat Buerkl.
CITEȘTE ȘI RDF Arad a realizat investiții de 5.7 milioane euro în soluții de depozitare, tehnologie și utilaje și vizează să achiziționeze companii cu domenii de activitate conexeGermania a raportat miercuri 11.561 dee caxuri noi de infecții Covid-19 și o incidență pe șapte zile de 61,3 la 100.000 de oameni, potrivit datelor institutului pentru boli infecțioase Robert Koch.
Circa 59,4% din populația germană este vaccinată complet, iar aproximativ 64,4% au primit cel puțin o doză de vaccin.
CITEȘTE ȘI eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG MarketplaceStudiul a fost realizat în perioda 5-16 august 2021.