Grupul Bosch se pregătește sistematic pentru o reluare treptată a ritmului producției și anunță că va lansa pe piață un test rapid pentru Covid-19 cu dispozitivul de analiză Vivalytic, după ce a oprit producția în această lună în aproape 100 de locații din lumea întreagă.
De asemenea, Bosch a început să producă măști în 13 fabrici din nouă țări și 5.000 de litri de dezinfectant în fiecare săptămână în Germania și SUA pentru angajații săi din fabricile americane și europene, scrie News.ro.
În anul financiar 2019, Grupul Bosch a realizat vânzări de 77,7 miliarde de euro, iar profitul brut a fost de 3,3 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Coronavirusul schimbă turismul pe litoral: turiștii vor mânca în serii, la o masă va sta doar o familie, distanța dintre șezlonguri se va mări. Alte noi reguli"Vrem să asigurăm livrări fiabile pentru a răspunde cererii clienților noștri, pe măsură ce aceasta va reveni treptat, ajutând economia mondială să se redreseze cât mai repede posibil. Obiectivul nostru este sincronizarea reluării treptate a ritmului procesului de producție și a lanțurilor de aprovizionare sigure, în special în producția de autovehicule. Am realizat deja acest lucru în China, unde cele în jur de 40 de fabrici ale noastre de pe plan local produc din nou, iar lanțurile de aprovizionare sunt stabile. Muncim din greu pentru a face același lucru în celelalte regiuni ale noastre”, a declarat Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la conferința de presă anuală a companiei.
Denner a menționat mai multe măsuri luate de companie pentru a realiza reluarea treptată a ritmului producției și pentru a se asigura că angajații sunt protejați în mod adecvat împotriva infectării cu coronavirus.
"Dorim să contribuim ori de câte ori este posibil cu expertiza noastră la eforturile pentru controlul pandemiei, de exemplu prin testul nostru rapid pentru Covid-19 recent dezvoltat și prin dispozitivul de analiză Vivalytic. Cererea este imensă. Facem tot ce putem pentru a spori în mod semnificativ producția și vom crește capacitatea de cinci ori peste planurile noastre inițiale până la sfârșitul anului”, a spus Denner, CEO-ul Bosch.
Bosch intenționează să producă mai mult de un milion de teste rapide în 2020 și să mărească producția la trei milioane anul viitor. Pe lângă testele de laborator existente, dispozitivul de analiză Vivalytic va fi folosit inițial în spitale și cabinetele medicilor, unde va fi utilizat în principal pentru a oferi protecție personalului medical, pentru care disponibilitatea rapidă a rezultatelor testelor, în mai puțin de două ore și jumătate, este esențială.
Testul rapid este deja livrat clienților europeni, cu eticheta „doar în scop de cercetare”, și poate fi utilizat în urma aprobării. Bosch preconizează că va avea o marcă CE pentru produs până la sfârșitul lunii mai. Un test și mai rapid, care poate detecta în mod fiabil cazurile de Covid-19 în mai puțin de 45 de minute, se află în etapele finale ale dezvoltării.
"Întregul nostru efort în acest domeniu este ghidat de etosul nostru - Tehnică pentru o viață", a declarat Denner.
Bosch a început deja producția de măști
"În prezent, treisprezece fabrici Bosch din nouă țări - de la Bari din Italia, la Bursa din Turcia, până la Anderson din SUA - au luat inițiativa și produc astfel de măști pentru cerințele locale", a informat compania.
În plus, compania înființează în momentul de față două linii de producție complet automate în locația sa din Stuttgart-Feuerbach, cu alte linii care vor urma atât în locația sa Erbach din Germania, cât și în India și Mexic.
"Unitatea noastră pentru echipamente cu destinație specială a avut nevoie de numai câteva săptămâni pentru proiectarea utilajelor necesare”, a spus Denner.
De asemenea, Bosch a pus la dispoziție gratuit proiectele pentru alte companii. Astfel, compania va putea produce peste 500.000 de măști pe zi. Măștile sunt destinate protecției angajaților Bosch de la fabricile din întreaga lume. În plus, obiectivul este de a le pune și la dispoziția terților. Acest lucru va depinde de obținerea aprobărilor corespunzătoare pentru fiecare țară.
În plus, Bosch produce 5.000 de litri de dezinfectant în fiecare săptămână în Germania și SUA pentru angajații săi din fabricile americane și europene.
Situația economiei globale în 2020: recesiune care afectează negativ perspectivele
Având în vedere pandemia de coronavirus, Bosch anticipează provocări considerabile pentru economia globală în anul financiar curent:
"Ne pregătim pentru o recesiune globală, care va avea, de asemenea, un impact considerabil asupra propriilor noastre performanțe în 2020”, a spus Stefan Asenkerschbaumer, director financiar și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch.
Pe baza efectelor cunoscute până acum, Bosch preconizează în prezent ca producția auto să scadă cu cel puțin 20% în 2020.
Compania se pregătește pentru o pierdere a veniturilor din vânzări de peste 10%. În primul trimestru al acestui an, vânzările Grupului Bosch au scăzut cu 7,3 procente, ceea ce înseamnă că acestea sunt deja considerabil mai scăzute față de anul precedent. Doar în martie 2020, vânzările au scăzut cu 17 procente.
"Trebuie depus un efort suprem pentru a obține cel puțin un rezultat echilibrat. În această criză severă, avem din nou un avantaj pentru că suntem atât de diversificați, cu sectoare diferite de activitate", a declarat directorul financiar.
În prezent, accentul se pune pe măsuri extinse pentru reducerea costurilor și asigurarea lichidităților.
"Acest lucru include reduceri ale programului de lucru și reduceri ale producției deja existente în multe locații din întreaga lume, reduceri salariale pentru specialiști și manageri, inclusiv pentru conducerea executivă, și perioade de timp extinse pentru investiții", spun reprezentanții Bosch.
În plus, Bosch a lansat deja un program amplu pentru îmbunătățirea competitivității sale la începutul anului 2020.
"Pe termen mediu, obiectivul nostru este să revenim la o marjă de aproximativ 7 procente din operațiuni, dar fără a neglija sarcinile esențiale pentru a ne asigura viitorul. Ne dedicăm toată energia pentru realizarea acestui obiectiv și pentru depășirea pandemiei de coronavirus", a spus Asenkerschbaumer.
Cu aproximativ un an în urmă, Bosch a anunțat că va fi prima întreprindere industrială ce funcționează la nivel mondial fără impact asupra climei până la sfârșitul anului 2020, iar acest lucru în toate cele 400 de locații ale sale din întreaga lume.
"Vom atinge acest obiectiv. La finalul anului 2019, am realizat neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru toate locațiile noastre din Germania; în momentul de față, am parcurs 70% din drumul pentru a realiza acest lucru la nivel mondial", a spus Denner.
Pentru ca neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon să devină o realitate, Bosch investește în eficiență energetică, sporind proporția de surse regenerabile utilizate pentru energia pe care o furnizează, achiziționând o cantitate mai mare de energie ecologică și compensând emisiile de carbon inevitabile.
"Ponderea compensării emisiilor de carbon va fi semnificativ mai mică decât cea planificată pentru 2020, de numai 25% în loc de aproape 50%. Cu alte cuvinte, progresăm mai repede decât ne așteptam în îmbunătățirea calității măsurilor pe care le luăm", a spus Denner.
Se estimează că până în 2030 emisiile asociate (Domeniul de aplicare 3) vor fi reduse cu 15% sau peste 50 de milioane de tone pe an. Compania intenționează să formeze o bază de cunoștințe la nivel mondial, cu ajutorul celor aproape 1.000 de experți ai săi și să experimenteze din cele peste 1.000 de proiecte proprii cu privire la eficiența energetică în cadrul unei noi companii de consultanță, denumită Bosch Climate Solutions.
"Acțiunile climatice rămân esențiale pentru supraviețuirea umanității. Costă mult, dar a nu face nimic ne va costa și mai mult", a spus Denner.
Potrivit acestuia, este foarte importantă desfășurarea unei ofensive tehnologice la scară largă, care nu doar să stabilească o cale în domeniul modelelor electrice pe baterie pentru o mobilitate durabilă, ci să ia în considerare și motoarele cu combustie eficiente și, în special, combustibilii sintetici regenerabili și celulele de carburant.
CEO-ul Bosch a făcut apel la o acțiune îndrăzneață în economia pe bază de hidrogen și producția de combustibili sintetici regenerabili după depășirea crizei de coronavirus. În opinia sa, acesta este singurul mod în care Europa poate avea o economie fără impact asupra climei până în 2050.
"Aplicațiile pe bază de hidrogen de astăzi să fie scoase din testarea pe teren și introduse în economia reală”, a spus Denner. El a apelat la factorii politici pentru a sprijini tehnologiile necesare: „Acest lucru ne va permite să realizăm chiar și obiective climatice ambițioase", afirmă el.
El spune că hidrogenul devine din ce în ce mai important, atât în industria auto, cât și în tehnologia pentru construcții.
Bosch și Powercell lucrează deja la comercializarea celulelor de combustie mobile pentru utilizare în cadrul autovehiculelor. Lansarea pe piață a acestora este planificată pentru 2022.
"Astfel, Bosch intenționează să se poziționeze cu succes pe o altă piață în dezvoltare: încă din 2030, unul din opt camioane grele nou înmatriculate ar putea fi alimentat pe bază de celule de combustie", precizează grupul.
Bosch lucrează cu Ceres Power în domeniul celulelor de combustie staționare. Acestea pot furniza electricitate pentru clădiri, cum ar fi centrele de calcul. Bosch anticipează că piața pentru stații de generare pe bază de celule de combustie va valora peste 20 de miliarde de euro până în 2030.
"Pe măsură ce vor fi intensificate acțiunile climatice, în viitorul apropiat vor exista soluții electrice limitate pentru a completa soluțiile cu combustie care au dominat până acum”, a spus Denner.
Bosch urmărește astfel dezvoltarea unei tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru sistemele de propulsie. Conform cercetărilor de piață efectuate de Bosch, două din trei autovehicule nou înmatriculate în 2030 vor funcționa în continuare pe motorină sau benzină, cu sau fără o opțiune hibridă.
Compania anunță că va continua să investească în motoare cu ardere internă, extrem de eficiente.
În plus, Bosch va investi aproximativ 100 de milioane de euro în producția de sisteme de propulsie electrice la uzinele sale din Eisenach și Hildesheim. Electrificarea face, de asemenea, incursiuni în tehnologia pentru încălzire, de exemplu în modernizarea sistemelor de încălzire.
"Prezicem un deceniu de electrificare în camera centralei termice", a spus Denner. Având în vedere acest lucru, Bosch investește încă 100 de milioane de euro în afacerea sa din domeniul pompelor de căldură și intenționează să-și extindă activitatea de dezvoltare și să își dubleze cota de piață.
De asemenea, în contextul unei slăbiri și mai mari a economiei globale și al unei scăderi de 5,5 procente a producției auto, Grupul Bosch a avut în 2019 o cifră a vânzărilor de 77,7 miliarde de euro, cu doar 0,9 procente sub nivelul anului precedent; după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, scăderea acestora a fost de 2,1 procente.
Grupul Bosch a obținut un profit operațional înainte de dobânzi și impozite (EBIT) de 3,3 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că a obținut o marjă de profit operațional de 4,2 procente. Excluzând efectele pozitive de excepție, provenite în special din cedarea afacerii din domeniul tehnologiei de ambalare, marja a fost de 3,5 procente.
"Pe lângă investiții inițiale semnificative, factorii care au contribuit la obținerea acestui rezultat au fost, în special, starea precară a piețelor precum China și India, reducerea suplimentară a cererii de autovehicule diesel și costurile ridicate de restructurare, în special în segmentul mobilității", a declarat directorul financiar Asenkerschbaumer.
Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare s-au ridicat la 6,1 miliarde de euro, respectiv 7,8 procente din vânzări. La aproximativ 5 miliarde de euro, cheltuielile de capital au crescut ușor comparativ cu anul precedent.
În Europa, cifra vânzărilor a fost de 40,8 miliarde de euro, cu 1,4 procente mai mică față de anul precedent sau cu 1,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. În America de Nord, veniturile au crescut cu 5,9 procente (doar 0,6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), la 13 miliarde de euro. În America de Sud, vânzările au crescut cu 0,1 procente, până la 1,4 miliarde de euro, dar cu 6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Afacerile din Asia Pacific (inclusiv Africa) au reflectat declinul producției auto din India și China: vânzările au scăzut cu 3,7 procente, până la 22,5 miliarde de euro, o scădere de 5,4 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar.
La 31 decembrie 2019, Grupul Bosch avea 398.150 de angajați la nivel mondial, în cadrul celor cu puțin peste 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări.
Grupul Bosch este prezent pe piața din România de 25 de ani și numără peste 8.000 de angajați în cinci entități. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara.
În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, cu aproximativ 400.000 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019.