Producătorul de îmbrăcăminte sportivă Adidas a renunțat la opoziția față de folosirea unui simbol cu trei dungi de către Black Lives Matter, la 48 de ore după ce ceruse Oficiului pentru Mărci din SUA să respingă o cerere a fundației de înregistrare a acestuia, transmite Reuters.
”Adidas își va retrage cât mai curând posibil opoziția față de cererea Black Lives Matter Global Network Foundation de înregistrare a marcii”, a spus compania într-un comunicat.
Adidas și-a anulat opoziția fără prejudicii, ceea ce înseamnă că ar putea contesta în continuare marca comercială din aceleași motive în viitor, scrie News.ro.
O sursă apropiată companiei a declarat că schimbarea rapidă a fost declanșată de îngrijorarea că oamenii ar putea interpreta greșit obiecția marcii Adidas, ca o critică la adresa misiunii Black Lives Matter.
Adidas a declarat biroului de mărci înregistrate, într-un document depus luni, că designul cu dungi galbene al Fundației Black Lives Matter Global Network seamănă atât de mult cu propria sa marcă faimoasă cu trei benzi, încât este ”probabil să provoace confuzie”.
Compania a încercat să blocheze cererea grupului de a folosi designul pe bunuri pe care le vinde și producătorul german de îmbrăcăminte sport, cum ar fi cămăși, pălării și genți.
Adidas are dificultăți financiare după ce și-a încheiat parteneriatul profitabil pentru pantofi Yeezy cu Kanye West, din cauza comentariilor antisemite pe care le-a făcut acesta pe rețelele de socializare și în interviuri.
Firma de îmbrăcăminte sport și-a încheiat, de asemenea, colaborarea Ivy Park cu Beyoncé, potrivit informațiilor presei.
Contractul Adidas cu starul pop urmează să expire la sfârșitul acestui an.
”POATE SĂ PROVOCE CONFUZII”
Adidas a spus în dosar că își folosește logo-ul din 1952 și că designul Black Lives Matter ar putea provoca confuzie, făcând cumpărătorii să creadă că produsele lor au fost conectate sau provin de la aceeași sursă.
Fundația Black Lives Matter Global Network este cea mai proeminentă entitate din mișcarea Black Lives Matter, care a apărut în urmă cu un deceniu în semn de protest față de violențele poliției împotriva persoanelor de culoare.
Grupul a solicitat o marcă federală în noiembrie 2020, care acoperă un design cu trei benzi galbene pentru a fi utilizat pe o varietate de produse, inclusiv îmbrăcăminte, publicații, genți, brățări și căni.
Reprezentanții grupului Black Lives Matter nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Adidas a intentat peste 90 de procese și a semnat peste 200 de acorduri de soluționare legate de marca comercială cu trei benzi, din 2008, potrivit documentelor judecătorești dintr-un proces pe care compania l-a intentat casei de modă a designerului Thom Browne.
Un juriu din acel caz a decis în ianuarie că modelele cu dungi ale lui Thom Browne nu au încălcat drepturile de marcă ale Adidas.
Oficiul american de brevete și mărci comerciale a refuzat să comenteze cât de repede ar putea fi înregistrată marca Black Lives Matter.