Stocul de produse al firmei ACC Accesorii Trading, operatorul în România în ultimii 10 ani al rețelei britanice de magazine Accessorize, unul dintre cele mai cunoscute branduri de accesorii de damă, intrat, surprinzător, direct în faliment, la propria cerere, în vara acestui an, decizie anunțată atunci de Profit.ro, a fost scos acum la vânzare, prețul de pornire fiind de 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare, respectiv 50.913 euro.
Scăderea puterii de cumpărare a populației din ultimii ani, ocuparea unui segment important din piață de către competitori, creșterea chiriilor pentru spații comerciale, majorarea salariilor angajaților, deprecierea monedei naționale față de cursul de schimb al valutei pe care retailerul o achită francizorului și scăderea vânzărilor, respectiv a cifrei de afaceri, sunt factorii indicați, într-un document analizat de Profit.ro, că au generat cererea de faliment a firmei ACC Accesorii Trading, operatorul în România al rețelei de magazine Accessorize, unul dintre cele mai cunoscute branduri de accesorii de damă, anunțată de Profit.ro în luna august.
La 31 august, valoarea totală a datoriilor Accessorize către furnizori era de 1,7 milioane lei, iar valoarea creanțelor de recuperat de la clienți era zero, relevă un document al companiei.
În 2016, firma care a adus în România în 2007, în franciză, brandul Accessorize, controlată de oameni de afaceri turci, a raportat o cifră de afaceri de 6,2 milioane lei (față de 8,6 milioane lei în 2015) și o pierdere netă de 851.654 lei (minus de 720.173 lei în anul precedent).
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Magazinul galeriilor Orizont din București, deschis în anii '60, printre cele mai vechi din Capitală, dispare. Spațiul, preluat de Huawei, al doilea producător de smartphone-uri din lume, pentru primul său Customer Service Center din orașDatoriile care trebuie plătite într-o perioadă mai mare de 1 an au crescut substanțial, de la 114.600 lei în 2015 la 2,3 milioane lei în 2016.
Într-un document redactat acum, pe baza raportului de expertiză contabilă, sunt indicați o serie de factori care, susține lichidatorul companiei, au generat intrarea direct în faliment.
"Motivul ajungerii în stare de faliment al societății este unul economic și s-a datorat unor factori obiectivi și subiectivi, cum ar fi: scăderea puterii de cumpărare a populației din ultimii ani; ocuparea unui segment important din piață de către competitorii societății; creșterea chiriilor spațiilor comerciale; creșterea salariilor; deprecierea monedei naționale față de cursul de schimb al valutei pe care societatea o achită francizorului; scăderea vânzărilor, respectiv a cifrei de afaceri", se afirmă în document.
CITEȘTE ȘI FOTO O parte din apartamentele complexului Mediteraneo, intrat în faliment, au fost scoase la vânzare. Ce prețuri sunt ceruteÎn spațiul public au fost totuși formulate anumite suspiciuni privind intrarea direct în faliment a companiei, fiind indicate în acest sens unele dosare în instanță.
Accessorize este o companie de retail de îmbrăcăminte din Marea Britanie, cu lanțurile de magazine Monsoon și Accessorize.
Lanțul Accessorize se ocupă cu comerțul cu accesorii de damă și era prezent și în România, inițial cu 14 magazine, din care 8 în București, operate prin firma ACC Accesorii Trading.
Firma are acționariat turc, avându-l ca asociat și administrator, conform termene.ro, pe omul de afaceri Kavsak Nezih.