ING Bank România lansează primul credit a cărui acordare se face exclusiv online, prin interogarea bazei de date a Fiscului și semnătura digitală certificată. Produsul este disponibil momentan doar pentru clienții cu conturi la ING și are aceleași condiții cu creditele oferite în sucursale.
Băncile din România au grăbit în ultimii ani procesul de acordare a creditelor, după ce s-au înțeles cu Agenția de Administrare Fiscală pentru a interoga baza sa de date, cu acceptul clienților, astfel încât creditorii să vadă ce venituri au aceștia. Însă creditele nu puteau fi acordate decât după ce clientul punea pixul pe contract.
“E ceva la care am lucrat în ultimele luni. Suntem convinși că va schimba jocul în piață”, spune Daniel Llano, șeful diviziei de retail a ING.
Cu semnătura digitală implementată de ING, clientul nu trebuie să mai vină la bancă. Semnătura este oferită de gratis de ING, în parteneriat cu InfoCert Italia, e valabilă 3 ani și poate fi anulată în orice moment.
Llano spune că de la momentul încheierii procedurii, clientul are banii în cont în circa 15 minute, dacă îndeplinește condițiile de venit, vârstă și vechime în muncă: salariu de cel puțin 1.000 de lei, vârsta de cel puțin 18 ani, să fie angajat de cel puțin un an și de mai bine de jumătate de an la actualul loc de muncă.
Aplicația este procesată automat de sistemul ING prin intermediul unor algoritmi care verifică datele, printre care și fluctuația veniturilor în timp, și ia decizia de a aproba sau nu împrumutul, explică Llano.
“Clienții trebuie să fie în control absolut. Primesc toate informațiile legale de preț și condiții în timpul procesului. Vor putea face simulări și vor putea vedea care este oferta care le acoperă nevoile. Toate detaliile contractuale sunt trimise pe mail înainte de a primi creditul”, spune directorul ING.
Condițiile financiare ale creditului sunt aceleași cu cele din sucursale, dobândă fixă de 8,25% - 11,95% și discount la dobândă în cazul în care clientul optează pentru o asigurare de viață și șomaj. Llano spune că banca nu vrea să mute forțat traficul din sucursale în online, pentru că în unele cazuri clienții ar putea avea nevoie de sfaturi de la angajați.
Rata creditelor de consum neperformante la ING este la jumătate în comparație cu piața este, la 4%. Valoarea medie a creditelor de nevoi personale este de 24.000 de lei și banca are o cotă de piață de 15% din creditele de nevoi persoanele nou acordate.
“Vom oferi împrumuturi celor care credem că le pot plăti”, spune Llano.
Lansarea creditului se va face progresiv și va fi însoțită de o campanie de marketing și în curând va deveni disponibil și pentru clienții non-ING.
ING are un grad ridicat de interacțiune cu clienții prin canale digitale. Din fiecare 100 de contacte cu banca, 57 se întâmplă pe telefon. 38 de pe desktop sau laptop. 2,5 sunt apeluri telefonice la bancă și 2,5 vizite în sucursale.
51% din tranzacțiile prin internet banking sunt făcute de clienții ING, în condițiile în care banca are o cotă de piață a clienților cu salariu de circa 11%. 27% din tranzacțiile ecommerce sunt făcute cu carduri ING și 27% din conectările de mobile banking sunt făcute pe conturi ING.
Banca are circa un milion de clienți activi la nivelul României.