Comisia Europeană lucrează la reglementări mai stricte referitoare la emisiile de dioxid de carbon ale automobilelor și vehiculelor van, pentru a reduce contribuția acestora la schimbările climatice, după 2020, potrivit unui document al UE, transmite Bloomberg.
Executivul UE lucrează la stabilirea unor limite pentru emisiile de dioxid de carbon, care vor fi introduse după 2021 în cazul automobilelor și după 2020 în cazul vehiculelor van, se arată într-un document confidențial care va fi publicat miercuri la Bruxelles.
Proiectul va fi gata în 2017 și va avea nevoie de sprijinul guvernelor statelor UE și al Parlamentului European, conform news.ro.
”Comisia lucrează la standarde post-2020, pentru automobile și van-uri, analizând costurile și beneficiile, impactul asupra competitivității și dezvoltării la nivelul UE și global”, potrivit documentului.
CITEȘTE ȘI Mesaj al Ministerului Mediului pentru proprietarii de mașini care își vor înapoi taxa autoVa fi analizată și stabilirea unei ținte intermediare, înainte de 2030.
În cadrul strategiei de reducere cu 40% a gazelor cu efect de seră până în 2030, față de nivelul anului 1990, UE vrea să înăsprească limitele în sistemul european de tranzacționare a certificatelor pentru emisii și a reglementărilor din industrie, inclusiv în cazul transporturilor terestre.
UE are și un obiectiv separat de reducere a gazelor cu efect de seră cu 20% până în 2020, față de 1990. În cadrul acestui plan, Uniunea a aprobat reglementări care plafonează nivelul mediu ale emisiilor de dioxid de carbon ale automobilelor la 130 de grame pe kilometru în 2015 și 95 de grame în 2021. În cazul vehiculelor comerciale ușoare, limitele fixate sunt de 175 de grame pe kilometru în 2017 și 147 de grame pentru 2020.