Un site de comerț online dotat cu butonul ''Like'' al Facebook trebuie de acum încolo să-și informeze clienții că împărtășește datele lor personale cu grupul american și să le ceară consimțământul, a decis Curtea de Justiție a UE (CJUE).
Instanța apreciază că aceste site-uri web sunt responsabile în comun cu gigantul american de colectarea și transmisia datelor personale ale clienților lor.
Curtea a fost sesizată de justiția germană în 2016. Asociația consumatorilor din Renania de Nord Westfalia (land din vestul Germaniei) reproșa site-ului de vânzări online de haine Fashion ID, proprietatea grupului Peek & Cloppenburg, că a transmis Facebook datele personale ale clienților săi fără consimțământul lor.
Astfel, Fashion ID, întreprindere germană care comercializează online articole de modă, a inserat pe site-ul său internet butonul „Like” al Facebook. Această inserare pare să fi avut drept consecință faptul că, atunci când un vizitator consultă site-ul internet al Fashion ID, date cu caracter personal ale acestui vizitator sunt transmise către Facebook Ireland, fără ca respectivul vizitator să fie conștient și indiferent dacă este membru al rețelei sociale Facebook sau dacă a apăsat pe butonul „Like”.
Verbraucherzentrale NRW, asociație germană de utilitate publică pentru apărarea intereselor consumatorilor, reproșează societății Fashion ID că a transmis societății Facebook Ireland date cu caracter personal aparținând vizitatorilor site-ului său internet, pe de o parte, fără consimțământul acestora din urmă și, pe de altă parte, cu încălcarea obligațiilor de informare prevăzute de dispozițiile referitoare la protecția datelor personale.
Bitkom, federație germană care reprezintă companiile active pe internet, a criticat acest verdict al instanței, apreciind că pune în seama site-urilor web o enormă responsabilitate și că va spori birocrația.