Somfy, cu activitate în domeniul sistemelor de umbrire, acces și automatizare pentru locuințe și clădiri, ca și furnizor pentru soluții smart home, anunță o cifră de afaceri de 2.8 milioane euro în 2020, în creștere cu 30% comparativ cu exercițiul financiar anterior.
Rezultatele pozitive, peste estimările inițiale, se datorează creșterii accelerate a vânzărilor în al doilea semestru pentru principalele categorii de produse din portofoliu: sistemele de motorizare și automatizare pentru rulouri, perdele, și copertine.

La nivel global, vânzările Somfy Group au atins 1.257,1 miliarde euro în anul 2020, reprezentând o majorare de 6,1% față de anul anterior. Printre zonele cu o contribuție importantă la această performanță se numără și Europa de Est, având cea mai mare creștere procentuală.
”Accelerarea vânzărilor din al doilea semestru al anului 2020 și reducerea unor zone de cost, ca răspuns la criza sănătății, au adus o creștere semnificativă a rezultatului operațional pentru anul financiar care tocmai s-a încheiat, atât pe plan local cât și internațional. Tendința de creștere a fost repartizată pe durata întregului semestru, ceea ce ne confirmă rolul central și complex pe care l-a dobândit locuința în viața tuturor. Pentru Somfy România, impactul s-a observat în interesul pentru sistemele de umbrire de interior și exterior, care să aducă confortul adecvat pentru multitudinea de activități desfășurate în același spațiu, precum și pentru soluțiile smart-home care să gestioneze locuința în mod centralizat, deci să ofere un consum energetic mai mic”, a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova.
Preocuparea tot mai mare a românilor pentru îmbunătățirea locuinței și a stilului de viață cu produse de umbrire smart
Conform analizelor interne, românii își îndreaptă atenția și cerințele tot mai mult către produsele fiabile, din segmentul premium, care pot fi integrate și interconectate în universul de casă inteligentă, fapt ce reiese și din dublarea vânzărilor de sisteme smart-home Somfy.
”În contextul în care au petrecut mai mult timp în interior, oamenii au început să conștientizeze tot mai mult relevanța și importanța alegerii sistemelor de automatizare și motorizare pentru simplificarea stilului de viață, optimizarea costurilor, confortul termic, vizual și acustic sporit, precum și economia de timp adusă prin automatizarea acțiunilor repetitive. Așadar, investițiile într-o casă smart devin necesare pentru noile nevoi și realitatea prezentă”, completează Vlad Rovo.
Compania a fost fondată în Franța, în anul 1969, iar în prezent are peste 6.000 de angajați în întreaga lume, 8 fabrici în Franța, Italia, Polonia, Tunisia și China, cu afaceri de 1.257,1 miliarde euro raportate în 2020.
În România, filiala Somfy a fost înființată în anul 2006, având în prezent o echipă de 11 angajați, un depozit logistic la Brașov și un birou central în București, dar și o rețea de parteneri și reprezentanți teritoriali care asigură acoperirea la nivel național.