Grupul german Bayer a ajuns la un acord de vânzare a diviziei de produse veterinare către Elanco Animal Health pentru 7,6 miliarde de dolari, mutare care va crea al doilea mare jucător pe piața de profil la nivel mondial.
Compania americană Elanco este unul dintre principalii jucători de pe piața produselor pentru îngrijirea sănătății animalelor, fiind desprinsă din grupul farmaceutic Eli Lilly.
Prețul tranzacției include 5,3 miliarde de dolari care vor fi plătiți numerar și o diferență de 2,3 miliarde de dolari reprezentând acțiuni Elanco.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Grupul francez Sodexo, liderul pieței de tichete de masă din România, a achiziționat integral 7card. Cofondatorii brandului ies din acționariat, dar rămân în conducereFinalizarea trazacției este anticipată la jumătatea anului viitor.
CEO-ul Bayer, Werner Baumann, se confruntă cu presiuni din partea investitorilor, cărora trebuie să le demonstreze că orientarea duală a companiei, către agricultură și sănătate, este un model viabil. Acțiunile Bayer au pierdut peste 35% după ce compania a finalizat preluarea Monsanto, grupul german fiind lovit de o avalnșă de procese în SUA. Procesele au la bază acuzații privind efectele cancerigene ale erbicidului Roundup, un erbicid "moștenit" de la Monsanto.
Bayer anunțase în toamnă că va desființa 12.000 de locuri de muncă la nivel global, va ieși din afacerile cu produse veterinare și va renunța la o parte din diviziile de îngrijire a sănătății.
Luna trecută, compania germană a ajuns la un acord de vânzare a mărcii Dr. Scholl's către fondul de private equity Yellow Woods Partners, prețul tranzacției fiind de 585 de milioane de dolari.
În mai, compania a agreat vânzarea diviziei de produse pentru protecție solară din SUA, Coppertone, către Beiersdorf pentru 550 de milioane de dolari.