Mercedes-Benz Cars & Vans, divizia de autoturisme și LCV a grupului Daimler, a anunțat o creștere de două cifre în primul trimestru al acestui an, cu un avans important pe toate piețele regionale.
Mercedes Benz Cars & Vans, companie subsidiară Daimaler, care cuprinde vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ale mărcii Mercedes-Benz, precum și cele ale Smart (și care urmează să se desprindă complet de Daimler în acest an) a înregistrat un volum de 590.999 vehicule vândute în primele trei luni ale acestui an, cu o creștere de 22,3%, cea mai mare parte fiind reprezentată de marca Mercedes-Benz, cu 581.270 unități, care a obținut astfel o creștere de 21,8%.
Principalii vectori de creștere au fost autovehiculele plug-in hibrid, cele electrice, piețele majore din China și SUA contribuind decisiv la aceste rezultate. În Europa, compania spune că un sfert din livrări au fost vehicule electrice, în timp ce la nivel global procentul a fost de 10% din totalul vânzărilor. În total, constructorul german spune că a vândut 59.000 de vehicule electrificate, din care peste 16.000 au fost vehicule full-electric.
„Cu aproximativ 20.000 de comenzi primite deja, feedback-ul clienților pentru EQA oferă un start promițător în anul nostru Mercedes-EQ 2021”, a declarat Britta Seeger, membru al consiliului de administrație al Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru marketing și vânzări. EQA este cel mai nou model electric al mărcii lansat în rețeau comercială, cu livrări demarat în urmă cu câteva săptămâni.
Anul acesta, Mercedes are programate mai multe lansări electrice, limuzina EQS, SUV-ul EQB și sedanul EQE, astfel că familia de vehicule electrice a Mercedes-Benz va ajunge la șase modele. „Pe 15 aprilie vom prezenta EQA, ca model fanion electric. Sunt convinsă că EQS va fascina clienții din toată lumea fiind un game changer în termeni de experiență de condus și servicii conectate”, a mai spus Britta Seeger. De asemenea, anul acesta familia de propulsii PHEV a mărcii va ajunge la 30 de modele și versiuni.
CITEȘTE ȘI BMW Group a ieșit din pandemie cu livrări-record. „Într-o perioadă deosebit de dificilă avem o poziție puternică pe piața din România. ”Vânzările pe regiuni arată o creștere masivă în Asia-Pacific, unde piața din China, cea mai mare pentru grupul Daimler, a atins un volum record, cu 222.520 unități și o creștere de 60%. De asemenea, în Europa, condițiile dificile din unele piețe nu au împiedicat grupul să obțină o creștere ușoară, de 1,8%, și asta în pofida unei scăderi importante în Germania, piața de origine, unde volumul de 54.446 de vehicule livrate a fost cu 15,4% mai mic decât anul trecut. Nu în ultimul rând, piața din America de Nord a contribuit și ea cu cele 78.256 unități (+15,5%), la rezultatul global al companiei.
Divizia de vehicule comerciale a înregistrat și ea rezultate bune, cu o creștere de 18,2% și un volum total de 76.328 vehicule. Între acestea se numără și 1.200 de vehicule comerciale electrice, o creștere de 150% față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentuluiÎn competiția cu rivalii de la BMW, Mercedes Benz își menține avansul, marca Mercedes (581.270 unități) depășind marca BMW (560.543 unități), cu peste 21.000 de autoturisme vândute. De asemenea, la nivel de companie, situația este în aceeași ordine: grupul BMW, cu 636.606 unități, inclusiv MINI și Rolls Royce, este depășit de Mercedes-Benz Cars & Vans, care are 667.327 vehicule în total.