Guvernul așteaptă punctul de vedere al Agenției de Cooperare Internațională a Japoniei (JICA) cu privire la documentația tehnică pentru ca apoi să lanseze, în luna februarie, licitația pentru construcția Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, a anunțat, marți, ministrul Dezvoltării, Paul Stănescu, în cadrul întâlnirii cu delegația oficială și economică din Japonia, condusă de Kotaro Nogami, director adjunct al cabinetului prim-ministrului Shinzo Abe. JICA finanțează acest proiect cu 330 milioane de euro.
Comisia Europeană a aprobat la finele anului trecut finanțarea pentru construcția liniei de metrou spre aeroportul Otopeni, după ce Ministerul Transporturilor transmisese Comisiei, în data de 24 decembrie 2017, cererea de finanțare pentru proiectul “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”.
Conexiunea directă între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou, are o valoarea totală a proiectului de 1.391.634.272 euro.
În cadrul discuției cu misiunea economică din Japonia, Paul Stănescu a arătat că în 2017 au fost aprobate contractele pentru exproprieri, a fost obținut acordul de mediu, a fost întocmită documentația de licitație și a fost aprobată finanțarea din fonduri europene.
CITEȘTE ȘI Japonezii de la SoftBank cumpără 20% din platforma Auto1 de vânzări mașini rulate, prezentă și în România. Una dintre cele mai mari investiții într-un start-up german”Sperăm să avansăm cât mai mult în 2018 și așteptăm punctul de vedere al JICA asupra documentației de licitație, pentru demararea licitației în februarie și semnarea contractului de execuție în octombrie”, a spus Paul Stănescu.
Acesta a amintit că firmele japoneze sunt implicate și într-un alt proiect de infrastructură important din România, iar în acest scop CNAIR a semnat, luni, contractul pentru podul suspendat de la Brăila cu asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia), în valoare de aproximativ 430 de milioane de euro fără TVA.
CITEȘTE ȘI Ultimele trenuri Diesel ale Căilor Ferate Olandeze au fost cumpărate de un operator feroviar românKotaro Nogami, director adjunct al cabinetului prim-ministrului Japoniei, a arătat că firmele japoneze au interes ridicat față de România pentru că țara noastră deține o industrie auto puternică și a realizat cea mai remarcabilă creștere economică dintre țările europene în ultimii ani.
Peste 70 de companii japoneze sunt prezente în România și au creat peste 40.000 locuri de muncă, având deschise 50 de faciltăți de producție.
Profit.ro a prezentat în exclusivitate lista cu grupul celor 17 CEO și vicepreședinți de mari concerne japoneze care au venit în România pentru a găsi parteneri de afaceri pe piața locală, majoritatea companiilor având afaceri în mai multe domenii, precum industria auto, construcția de autostrăzi, servicii IT, dezvoltare imobiliară, retail.
Ministrul Felix Stroe susținea anul trecut că linia de metrou spre Otopeni va fi cu siguranță finalizată până în 2020, când România va găzdui meciuri ale Campionatului European de Fotbal. Până în prezent, însă, nu a fost lansată nicio procedură de licitație în vederea construcției.
CITEȘTE ȘI Cea mai circulată linie de metrou, folosită intens și de corporatiști, va fi modernizatăÎn 2016, Ministerul Transporturilor optase pentru construirea unei linii de tren ușor, de suprafață, între București și aeroportul Henri Coandă din Otopeni, care să fie finalizată mai repede decât Magistrala 6 de metrou, estimată a fi terminată în 2021, în contextul în care Bucureștiul va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal.
Reprezentanți ai Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei au discutat la București, în noiembrie, cu noua echipă a Ministerului Transporturilor despre proiectul „Legătura Rețelei de metrou cu Aeroportul Intenațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”, pe care agenția îl finanțează cu 330 milioane euro.
Metrorex a precizat ulterior că urmează licitația pentru lucrările aferente proiectului.
Proiectul pentru Magistrala 6 a parcurs până în prezent mai multe etape în care au fost aprobate mai multe acte normative: indicatorii tehnico-economici, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov, iar pe 20 iulie a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere aferente proiectului.