Alfa Romeo a lansat pe piața din Europa primul sedan de lux al companiei, Giulia, care va concura pe segmentul aglomerat al automobilelor premium cu modele precum BMW serie 3, relatează Bloomberg.
Lansarea în Europa a avut loc cu o întârziere de șase luni, iar intrarea pe piața americană, unde Alfa Romeo, marcă a grupului Fiat Chrysler, comercializează în prezent doar modelul sport 4C, este programată pentru trimestru al treilea și va debuta cu versiunea Quadrifoglio cu 510 cai putere.
Modelul Giulia standard va urma în ultimele trei luni ale anului.
Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, are încredere că Giulia, care accelerează la 100 de kilometri pe oră în doar 3,9 secunde, comparativ cu 4,1 secunde în cazul BMW M3, poate câștiga, scrie News.ro.
”Spuneți-mi dacă există o altă mașină din aceeași clasă care să concureze cu Giulia. BMW? Aduceți unul pe pistă și vom vedea”, a spus Marchionne, care obișnuia să conducă mașini BMW înainte de a veni la Fiat în 2004, pe pista de testare Balocco a Fiat, din nordul Italiei.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările Dacia în UE au crescut cu 2,7 % în primele patru luni, dar cota de piață a mărcii a scăzut ușorAlfa Romeo va avea nevoie de mai mult decât caii putere pentru a învinge BMW, Audi și Mercedes-Benz, pe cel mai aglomerat segment al pieței automobilelor de lux.
Companiile germane au reputații construite de-a lungul deceniilor și pot atrage cumpărători prin rețele vaste de dealeri și oferte largi.
Înainte de Giulia, care are asemănări cu BMW serie 3, gama Alfa Romeo consta în două modele hatchback și automobilul 4C.
Reprezentanții BMW, care vor să păstreze statutul mărcii de cel mai mare producător de mașini de lux din lume, au refuzat să comenteze eforturile Fiat.
”Chiar dacă recenziile pentru Giulia sunt promițătoare, este doar o cărămidă în relansarea Alfa Romeo și, în pofida afirmațiilor lui Marchionne, este destinat unuia dintre cele mai competitive segmente din lume. Este o sarcină dificilă”, a spus Tim Urquhart, analist la IHS Automotive în Londra.
Datorită Giulia, Alfa Romeo anticipează creșterea de peste două ori a vânzărilor în 2019, la circa 190.000 de vehicule, de la 91.000 în 2016, potrivit IHS.
Chiar dacă va ajunge la acest nivel, Alfa Romeo va rămâne un producător de nișă comparativ cu Mercedes, parte a grupului Daimler, și BMW, care ar urma să livreze fiecare peste 2 milioane de mașini în 2019.
Relansarea Alfa Romeo a fost o prioritate pentru Marchionne de când s-a alăturat Fiat, în 2004.
Ambițiile Alfa Romeo sunt evidente în prețul Giulia, care, la nivelul de 34.100 de euro pentru versiunea diesel cu 150 de cai putere, este mai ridicat decât al vehiculelor concurente.
Cel mai ieftin BMW serie 3 este un model pe benzină cu 136 de cai putere, care costă 30.500 de euro, în timp ce prețul Audi A4 pornește de la 31.100 de euro, iar Mercedes clasa C de la 31.800 de euro.