Ana Maria Deaconescu și Tiberiu Dănețiu (Auchan) vin la Maratonul Made in Romania

Ana Maria Deaconescu și Tiberiu Dănețiu (Auchan) vin la Maratonul Made in Romania

Tiberiu Dănețiu și Ana Maria Deaconescu

Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iun 2024

Ana Maria Deaconescu, Coordonator marcă proprie și filiere Auchan România, și Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan România, vin la Maratonul Made in Romania, care va fi organizat de PROFIT NEWS TV pe 27 iunie.

Va fi explicat cu această ocazie inclusiv cum sprijină Auchan producătorii români și consumul de produse locale prin programe și acțiuni dedicate.

Urmărește-ne și pe Google News

Ana Maria Deaconescu și Tiberiu Dănețiu (Auchan) vin la Maratonul Made in Romania

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Ana Maria Deaconescu și Tiberiu Dănețiu (Auchan) vin la Maratonul Made in Romania

Context conferință

• Într-o economie locală în care, în anumite domenii, concernele străine fac legea, business-ul românesc reușește nu doar să se lupte în multe cazuri de la egal la egal cu marii jucători globali, dar și să-i depășească pe aceștia pe unele nișe. Iar românii caută, cel puțin declarativ, din nostalgie, patriotism sau încredere mai mare în gust/calitate, produsele “Made in Romania”, chiar dacă pe piață mai sunt “ascunse, uneori,” „sub raftul” brandurilor străine.

• Consumatorii care aleg produse autohtone descoperă nu de puține ori că acestea sunt – dacă nu mai bune – cel puțin la fel de bune precum alte branduri străine, în final impactul asupra industriei locale pe ansamblu fiind unul extrem de pozitiv.

• Provocările anului trecut au fost inflația foarte mare și costurile energiei și de productie în creștere. Ca atare, companiile au fost nevoite să ridice prețurile de vânzare ceea ce a generat nemulțumiri din partea clienților care și-au văzut puterea de cumpărare mult diminuată.

• Unele branduri s-au văzut în situația de a fi vândute investitorilor străini, proprietarii încercând să reclădească o nouă afacere sau
retrăgându-se din business.

• Alte afaceri ajung să fie conduse de antreprenori ajunși la vârsta pensionării și care caută soluții pentru a face transferul în familie, către copii, dacă aceștia sunt interesați să continue afacerea familiei.

• Antreprenorii români reușesc, însă, uneori, să își impună brandurile nu doar pe piața locală, ci și să se extindă pe piețe străine. Tot mai
multe exemple de succes din ultima perioadă, ale unor branduri ce s-au remarcat prin inovare, arată că, pentru anumite domenii tech, șansele internaționalizării sunt ridicate.

• Valoarea combinată a celor mai importante 50 de branduri din România a crescut cu 6% de la an la an, ajungând în 2024 la peste 7 miliarde de euro.

• Climatul economic sever nu a afectat în mod egal toate sectoarele, iar brandurile au reacționat diferit. Toate brandurile traversează în continuare o perioadă turbulentă, dar este tot mai evident că un brand mai puternic va fi mai puțin zdruncinat de furtună.

• În timp ce speranțele de revenire sunt legate de calmarea inflatiei si a preturilor din enegie,, brandurile care au mizat pe inovație tehnologică și au fost capabile să pivoteze business-ul astfel încât să răspundă nevoilor în schimbare ale consumatorilor înregistrează rezultate mai bune în toate sectoarele. Este poate ultimul avertisment pentru brandurile încremenite în secolul 20.

Teme de dezbatere

• Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc?
• De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susține business- ul local?
• Care sunt dificultățile finanțărilor pentru antreprenori locali și ce soluții sunt disponibile în piață?
• Cum fac față brandurile locale provocărilor tehnologice și nevoii de digitalizare rapidă?
• Dificultatea de a atrage și a reține talente pe o piață a muncii cu numeroase provocări.
• Provocări financiare pentru antreprenorii locali într-un context economic marcat de inflație, blocaje în lanțurile de furnizare, costuri crescute cu energia și materiile prime.
• Au brandurile românești nevoie și de un brand de țară puternic?
• Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări?
• Cum poți convinge cumpărătorul că tradiția este, uneori, cel puțin la fel de importantă ca marketingul?
• Cum poate face diferența un brand și cum îl poți construi?

viewscnt
Afla mai multe despre
maraton
made in romania
profit tv