Pe o piață matură, una dintre posibilele modalități cu rezultate în creșterea afacerii este împachetarea produselor și a serviciilor retailerilor, furnizorilor de electricitate sau băncilor cu servicii proprii de telefonie mobilă, furnizate în calitate de operatori virtuali de telefonie, așa-numiții MVNO.
Interes pentru acest tip de business există din partea mai multor entități prezente în cele trei industrii, spune șeful Veridian Systems, Marian Velicu, fost director de reglementare în cadrul Vodafone România.
“Anul trecut, în octombrie, am semnat cu Telekom Romania Mobile Communications un acord care ne permite ca, pe lângă serviciile platformei Veridian, să furnizăm companiilor interesate și servicii de telefonie mobilă. În felul acesta asigurăm toate serviciile de care o companie are nevoie pentru a se lansa ca operator mobil virtual (MVNO), investița pe care aceștia trebuie s-o facă fiind de câteva sute de mii de euro”, a declarat Velicu pentru Profit.ro.
După semnarea contractului a urmat integrarea platformei Veridian în rețeaua Telekom, proces finalizat recent.
CITEȘTE ȘI VIDEO Răzvan Ionescu, Telekom, la Profit LIVE: Despre Internet of Things, soluții de mobilitate inovatoare și cum sunt evitate atacurile asupra computerelor“În paralel cu activitățile tehnice, am abordat și o serie de potențiali clienți, care s-au arătat interesați de modelul de business propus și este posibil ca, până la finele anului, să avem semnat primul parteneriat”, a afirmat șeful Veridian Systems.
El susține că afacerile unui operator clasic de telefonie mobilă care colaborează cu un MVNA (Mobile Virtual Network Agregator), cum este Veridian Systems, vor crește prin traficul adus în rețea de clienții viitorilor MVNO.
Cu o bază mare de clienți, de ordinul milioanelor în cazul furnizorilor de energie electrică, aceștia pot fideliza abonații și spori consumul și, implicit, afacerile prin furnizarea de servicii de telecomunicații mobile. În cazul retailerilor, aceștia vor recompensa clienții cu sume de bani direct pe telefonul mobil pentru cumpăraturile care depășesc o anumită sumă, spre exemplu 150 de lei.
Cum este și cum ar putea să fie
În prezent, dacă te duci la benzinar și umpli rezervorul, plătești și primești, eventual, niște puncte pe un card. Ulterior, dupa câteva luni, punctele acumulate le folosești pentru cumpărarea de carburant.
Ești pensionar și cumperi regulat medicamente pentru a ține sub control tensiunea arterială sau diabetul. Achiți și primești, poate, o reducere la rețetă.
CITEȘTE ȘI Afacerile Vodafone Romania au crescut cu 4,2% în T1 al anului financiar 2016 - 2017, la 173,9 mil. euroTe duci săptămânal la marii retaileri și cumperi cele necesare pentru acasă. Plătești și îți intră pe un card niște puncte sau primești un voucher de reducere pentru viitoarele cumpărături.
Cam așa stau acum lucrurile în prezent, dar viitorul, spune Velicu, va arăta altfel.
“În viitor s-ar putea să vorbești la telefon pe banii farmacistului, benzinarului sau retailerului, care te va răsplati încărcându-ți cu credit cartela telefonului mobil dacă bagi carburant în rezervor, cumperi medicamente sau coșul cu produse depășește o anumită sumă. În povestea asta pot intra și băncile, și furnizorii de energie electrică, care vor împacheta oferta actuală cu serviciile de telefonie mobilă”, afirmă acesta.
CITEȘTE ȘI Orange România aduce 10,7 mil. lei la capitalul firmei care va furniza servicii de plată de pe telefonul mobilEl spune că un alt element de noutate va fi tarifarea în monedă națională a serviciilor mobile furnizate prin platforma Veridian de viitorii operatori MVNO, în condițiile în toți jucătorii clasici de telefonie mobilă tarifează în euro.
“Motivul? Prețurile retailerilor sunt în lei, iar bonusul pe care aceștia îl vor acorda pe telefonul mobil este firesc să fie tot în lei”, afirmă Velicu.
Veridian Systems a fost înființată în 2012. Marian Velicu deține 42% din acțiunile companiei.