Vânzările centrelor Sibiu Shopping City, Suceava Shopping City și Felicia Iași au crescut cu 10-18,5% anul trecut

Vânzările centrelor Sibiu Shopping City, Suceava Shopping City și Felicia Iași au crescut cu 10-18,5% anul trecut
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 16 mar 2016

Centrele comerciale Sibiu Shopping City, Suceava Shopping City și Felicia Iași, administrate de DTZ Echinox, au înregistrat creșteri ale vânzărilor cuprinse între 10% și 18,5% anul trecut, peste avansul înregistrat de consum, de 8,9%.

De asemenea, gradul de ocupare s-a situat între 98% și 100%, a anunțat compania de consultanță imobiliară DTZ Echinox.

Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai puternic avans al vânzărilor a fost înregistrat de proiectul Sibiu Shopping City, cel mai mare parc de retail din afara Capitalei, ai cărui chiriași au raportat, în medie, vânzări în creștere cu 18,5% în 2015, în timp ce traficul centrului comercial a fost cu 6% mai ridicat față de anul precedent.

Veniturile AFI Europe în România au crescut cu 7% anul trecut, la 39,4 mil. euro CITEȘTE ȘI Veniturile AFI Europe în România au crescut cu 7% anul trecut, la 39,4 mil. euro

Avansul a fost determinat și de scăderea TVA la alimente, măsură care a condus la o creștere a cifrei de afaceri din comerțul cu alimente de 19,1% la nivel național în 2015. Sibiu Shopping City găzduiește cele mai mari două hipermarketuri din județ - Carrefour și Auchan - fiind singurul parc de retail din România cu două hipermarketuri.

O creștere semnificativă a vânzărilor a fost înregistrată și de retailerii non-food din cadrul proiectului de la Sibiu, centru comercial care a atras pe parcursul anului 2015 chiriași noi precum Adidas, Musette, Diverta, Abiel, BSB, Exit 9, Ana Radu, Sun Box, Dolce Dormire, Sensiblu, Plafar, Optiu U, Nobila Casa și Noriel Mega Store.

Aceștia s-au adăugat marilor retaileri prezenți în cadrul proiectului, printre care H&M, C&A, New Yorker, Altex, Flanco, Leroy Merlin, Mobexpert, Decathlon și JYSK. Gradul de ocupare al proiectului, cu o suprafață închiriabilă de 78.800 metri pătrați, este de 99%.

”Rezultatele pozitive înregistrate de retaileri au fost susținute atât de creșterea consumului, cât și de strategiile implementate de conducerea fiecărui centru comercial în parte. Avansul s-a văzut în special în rezultatele retailerilor ancoră, care au înregistrat creșteri și de 30-40%. Proiectele ce urmează a fi implementate în acest an, precum deschiderea cinematografelor Cine Grand în centrele din Sibiu și Suceava, vor susține creșterea traficului și, totodată, performanțele retailerilor”, a declarat Mihaela Petruescu, head of property management department al DTZ Echinox.

Suceava Shopping City, cel de-al doilea centru comercial deținut de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO) și administrat de DTZ Echinox, a înregistrat anul trecut o creștere a traficului de 12% și un avans al vânzărilor de 10%. Proiectul, cu o suprafață închiriabilă de 47.000 metri pătrați, și-a consolidat în 2015 zonele de food court și servicii, gradul de ocupare ajungând la 98%.

La Iași, într-o piață extrem de competitivă, centrul comercial Felicia Shopping City a înregistrat o creștere a vânzărilor de 10% în 2015, an în care au fost atrași chiriași noi precum Pepco, House Fit, ProfiHairShop și Drogerie Markt. Proiectul, cu o suprafață închiriabilă de 28.500 metri pătrați, are în prezent un grad de ocupare de 100%.

DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de peste 150.000 metri pătrați de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu și Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO) și Felicia Shopping Center din Iași, în proprietatea CBRE Global Investors, respectiv spațiul de birouri din Floreasca Park (2.500 metri pătrați) în care își desfășoară activitatea biroul din București al companiei americane Kellogg’s.

viewscnt
Afla mai multe despre
dtz
centre comerciale
vânzări