Tot mai multe școli adoptă soluții educaționale digitale, platforma Adservio mizează pe atragerea a 100 de școli în acest an și vizează alte țări

Tot mai multe școli adoptă soluții educaționale digitale, platforma Adservio mizează pe atragerea a 100 de școli în acest an și vizează alte țări
scris 26 ian 2017

Învățământul nu poate evolua fără digitalizare, spune antreprenorul Alexandru Holicov, cel care a creat platforma digitală pentru management educațional Adservio, care, deși încă se confruntă cu rezistența la schimbare și conservatorismul sistemului educațional românesc, estimează că peste 100 de școli vor adopta în acest an soluțiile companiei. Pe termen lung vrea să se extindă pe piețele internaționale, precum Germania, Marea Britanie și Spania.

”În România există deja peste 40 de școli Adservio și una în Republica Moldova și în jur de 40 în curs de implementare. Până acum ne-am focusat foarte mult pe dezvoltarea platformei, începând cu anul 2015 am început să ne focusăm și pe vânzarea ei. În anul 2015-2016 au fost adăugate aproximativ 20 de unități școlare. În acest an, datorită parteneriatului strategic pe care îl avem cu Telekom România, mizăm pe un număr de peste 100 de școli noi”, a declarat pentru Profit.ro Alexandru Holicov, fondatorul Adservio.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2016, Adservio a încheiat un parteneriat cu Telekom România, în urma căruia școlile au fost dotate cu tablete și internet 4G. Astfel, accesul elevilor și al profesorilor la informații școlare actualizate a fost îmbunătățit și ușurat considerabil. În aceste unități de învățământ s-au înregistrat cu până la 63% mai puține absențe, a crescut media pe unitate școlară, iar la testările naționale s-au înregistrat rezultate îmbunătățite, potrivit Adservio.

Cele mai multe parteneriate au fost încheiate cu școli din orașele mari ale țării, ca București și Iași, dar și cu școli din orașe mai mici cum ar fi Focșani.

”Platforma este deja valabilă și în limba engleză, iar pe termen lung vizăm extinderea la nivel internațional. In prima fază vom face câte un pilot (implementarea într-o școală) în câteva țări europene asa cum am facut și în Republica Moldova anul trecut”, mai spune Holicov.

INFOGRAFIC Românii au cheltuit, în medie, peste 5 milioane euro zilnic pentru a cumpăra unele produse online CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Românii au cheltuit, în medie, peste 5 milioane euro zilnic pentru a cumpăra unele produse online

Astfel, își propune să extindă numărul de școli partenere din Iași, București, Timișoara, Cluj, Buzău și Focșani, dar și Republica Moldova, unde sunt avute în vedere școlile din Chișinău. În Europa, sunt vizate țări ca Germania, Marea Britanie și Spania.

Implementarea platformei este concentrată pe școli generale și licee, dar și pe grădinițe

Proiectul Adservio a început în 2008. Neavând exemple pe care să le urmeze, Alexandru și vărul său, Ștefan, au pornit practic de le zero în domeniul acesta. În noiembrie 2008 au realizat un focus grup înainte de a implementa platforma în Liceul ”Vasile Alecsandri” din Iași.

”La momentul acela nu aveam aproape nimic, era o idee și o prezentare în PowerPoint în care arătam noi cum ar trebui să funcționeze platforma odată instalată.”, povestește Holicov.

Directorul instituției a fost interesat de idee, mai ales că vărul său, asociat în business, absolvise liceul respectiv.

”Am dotat fiecare sală de clasă cu un calculator; erau niște calculatoare speciale, gândite de noi, mă vedeam un fel de Steve Jobs. Am cumpărat monitoare, plăci de bază și alte componente și am construit calculatoarele. Problema e că la început aveau carcase din plexiglas și s-au stricat imediat; am început apoi să le facem dintr-un metal mai dur.”, își amintete fondatorul Adservio.

Doi tineri antreprenori fac ”haine cu spirit”, cu care vor să îmbrace cel puțin 50% din tinerii orășeni în următorii cinci ani CITEȘTE ȘI Doi tineri antreprenori fac ”haine cu spirit”, cu care vor să îmbrace cel puțin 50% din tinerii orășeni în următorii cinci ani

În septembrie 2009, au lansat oficial platforma. Investiția inițială a constat în tot ce ținea de echipamente, infrastructură și soft și s-a ridicat la aproximativ 30.000 de euro.

”Pentru că era o idee nouă, la început foarte mulți profesori erau reticenți față de această propunere care presupunea abilități de operare calculator. (…) Problema stă, în continuare, în gradul scăzut de implementare la nivelul școlilor, lipsa fondurilor, conservatorismul și rezistența la schimbare. Pe lângă aceste lucruri, avem nevoie și de o legislație care să permită școlilor, în special celor publice, să poată lua decizia de adopție și implementare a unei astfel de soluții digitale mult mai ușor și să poată opta pentru utilizarea unei astfel de soluții în detrimentul catalogului clasic având în vedere că o soluție digitală oferă mult mai multe avantaje”, arată Holicov.

El spune că învățământul nu poate evolua fără digitalizare.

”Școala trebuie să țină pasul cu tehnologia, care oferă posibilități de predare într-o manieră nouă, atractivă, prin forme, culori și mișcare, dezvoltând perspicacitatea, atenția distributivă, creativitatea și abilitățile de investigare științifică”, arată fondatorul Adservio.

Oferta de preț pentru folosirea platformei se calculează în funcție de numărul de elevi (pentru varianta de abonament Perfect Simplu) sau în funcție de numărul de elevi și de profesori (pentru abonamentul Mai Mult ca Perfect). O licență medie costă în jur de 10 lei/lună și se plătește 10 luni pe an.

viewscnt
Afla mai multe despre
adservio
catalog digital
planuri