MrBeast, cel mai mare star YouTube din lume, face mai mulți bani din ciocolată

Life   
MrBeast, cel mai mare star YouTube din lume, face mai mulți bani din ciocolată

MrBeast este considerat la acest moment ca fiind cel mai mare star YouTube din lume.

Dar adevărata sa sursă de bani nu este crearea de videoclipuri virale, ci vânzarea de ciocolată, conform Fortune.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO David Popovici explică de ce și-a cumpărat casă într-un proiect premium CITEȘTE ȘI FOTO David Popovici explică de ce și-a cumpărat casă într-un proiect premium

Compania lui MrBeast, Beast Industries, este proprietarul majoritar al Feastables, o afacere cu ciocolată care a generat vânzări de aproximativ 250 de milioane de dolari anul trecut și un profit de peste 20 de milioane de dolari, conform documentelor trimise potențialilor investitori.

În aceeași perioadă, afacerea media a lui MrBeast, care include canalul său YouTube și reality show-ul său pentru Prime Video al Amazon.com Inc. a produs vânzări similare, dar a pierdut aproape 80 de milioane de dolari, arată G4Media.ro

Comisia Europeană vrea să își reducă dependența de Asia pentru antibiotice și alte medicamente esențiale CITEȘTE ȘI Comisia Europeană vrea să își reducă dependența de Asia pentru antibiotice și alte medicamente esențiale

MrBeast, al cărui nume real este Jimmy Donaldson, și-a petrecut ultimii ani profitând de faima sa pe YouTube și pe alte platforme sociale pentru a construi afaceri care nu au nimic de-a face cu mass-media.

În plus față de Feastables, Beast Industries este acționar la marca de gustări Lunchly și proprietar al Viewstats, o firmă de software care vinde instrumente digitale colegilor creatori de conținut.

Pentru a finanța aceste afaceri, Beast Industries a strâns peste 450 de milioane de dolari în ultimii patru ani, potrivit unor persoane familiarizate cu strângerile sale de fonduri anterioare. În prezent, compania dorește să strângă alte câteva sute de milioane de dolari, conform documentelor.

Scopul este de a-și extinde diviziile existente și de a se muta în mai multe domenii noi, inclusiv jocuri video, băuturi și wellness.

Vorbind la podcastul The Colin & Samir Show în ianuarie, MrBeast a menționat că extinderea unei afaceri „este foarte, foarte dificilă”.

Dar Beast Industries are un avantaj neobișnuit – este construită în jurul uneia dintre cele mai faimoase celebrități din lume. Prezentarea către investitori îl poziționează pe MrBeast ca fiind a doua cea mai urmărită persoană de pe rețelele de socializare, fiind urmat doar de starul fotbalului Cristiano Ronaldo.

FOTO Retailerul CCC, grup fondat de “Regele Pantofilor” din Polonia, deschide un magazin HalfPrice la Suceava CITEȘTE ȘI FOTO Retailerul CCC, grup fondat de “Regele Pantofilor” din Polonia, deschide un magazin HalfPrice la Suceava

Pentru anumiți investitori, puterea de vedetă a lui MrBeast este de natură să facă afacerea mai atractivă decât un start-up obișnuit. Printre companiile fondate de un creator de social media sau de o celebritate, Beast Industries este deja una dintre cele mai valoroase, la egalitate cu Rare Beauty a Selenei Gomez și Skims a lui Kim Kardashian.

Donaldson a început să posteze pe YouTube când avea 11 ani, filmându-se în timp ce juca jocurile video Call of Duty și Minecraft. Ani mai târziu, după ce a petrecut nenumărate ore studiind ce tipuri de videoclipuri funcționează cel mai bine pe platformă, a renunțat în cele din urmă la facultate și a făcut din YouTube munca sa cu normă întreagă.

În scurt timp, MrBeast a luat avânt în rândul telespectatorilor tineri, organizând cascadorii și cadouri pe scară largă cu titluri atrăgătoare, adesea autoexplicative, cum ar fi „Ages 1-100 Fight for $500,000” și „I Spent 50 Hours Buried Alive”. El generează acum miliarde de vizualizări pe an pe mai multe canale YouTube.

VIDEO Renault a început testele cu mașini fără șofer împreună cu WeRide CITEȘTE ȘI VIDEO Renault a început testele cu mașini fără șofer împreună cu WeRide

În statul său natal, Carolina de Nord, MrBeast a construit o operațiune cu sute de angajați, inclusiv 200 de angajați care lucrează la producție. Videoclipurile extravagante nu sunt ieftine.

Deoarece fiecare dintre ele prezintă o provocare unică, echipa lui MrBeast călătorește constant în locații îndepărtate și construiește decoruri noi și complexe. Un videoclip mediu pentru canalul principal al MrBeast costă acum între 3 și 4 milioane de dolari, potrivit persoanelor familiarizate cu situația financiară a companiei.

Recuperarea bugetelor somptuoase de producție nu este ușoară. Un canal nu poate face prea mulți bani pe YouTube, mai ales dacă postează doar câteva videoclipuri pe lună.

Pentru a-și duce afacerea de divertisment la următorul nivel, MrBeast a abordat principalele servicii de streaming cu o idee pentru un show TV. În cele din urmă, Amazon i-a plătit lui MrBeast aproximativ 100 de milioane de dolari pentru a produce primul sezon din Beast Games, una dintre cele mai scumpe afaceri din istoria reality TV.

Chiar și așa, Beast Industries a ajuns să piardă bani cu primul sezon după ce a cheltuit peste 100 de milioane de dolari. La un moment dat, în timpul filmărilor, MrBeast a decis pe loc să dubleze premiile în bani pentru concurenți, ceea ce a dus la creșterea depășirii bugetului.

„Am pierdut zeci de milioane de dolari la Beast Games”, a declarat ulterior MrBeast în cadrul podcastului Diary of a CEO, menționând că a vrut doar să facă emisiunea cât mai bună posibil.

Spectacolul a debutat în decembrie, programat să concureze cu cel de-al doilea sezon al jocului Squid Game de pe Netflix. Amazon a declarat de atunci că Beast Games este cel mai de succes program de reality TV al său și a fost de acord să realizeze încă două sezoane. Bugetele nu au fost încă stabilite.

„Sper să reușesc să mă descurc cu sezoanele doi și trei, dar nu mă pricep la asta”, a declarat MrBeast la The Colin & Samir Show.

Anul trecut, MrBeast l-a angajat pe Jeffrey Housenbold, capitalist de risc, pentru a ocupa funcția de președinte și director executiv al Beast Industries.

De atunci, Housenbold a completat echipa executivă cu un director financiar, un director de produse și un consilier general, creând totodată echipe pentru parteneriate de marcă și strategie. Înaintea unei potențiale oferte publice inițiale, el încearcă acum să profesionalizeze afacerea, să elimine unele cheltuieli inutile și să se extindă în domenii noi.

Housenbold spune că va reduce costurile estimate la 100 de milioane de dolari în acest an, transformând în același timp compania într-o afacere profitabilă.

Compania estimează un profit de aproximativ 300 de milioane de dolari în 2026. El atribuie pierderile din trecut genului de greșeli pe care startup-urile le fac adesea la început, atunci când se extind rapid. Printre alte economii, Housenbold crede că societatea își poate reduce costurile de producție. Beast Industries estimează că va cheltui mai puțini bani pentru producție în 2025 și 2026 decât anul trecut și că divizia media va înregistra, de asemenea, un profit.

Tranzacție pregătită - Statul vrea să cumpere firma de asigurări controlată anterior de un magnat moldovean și de Lukoil CITEȘTE ȘI Tranzacție pregătită - Statul vrea să cumpere firma de asigurări controlată anterior de un magnat moldovean și de Lukoil

Totuși, este clar că aripa de divertisment a companiei este din ce în ce mai mult un mijloc de vânzare a altor produse.

O mulțime de alte vedete importante din social-media încearcă o tranziție similară. Gazda podcastului Alex Cooper a lansat o linie de băuturi, Unwell. Emma Chamberlain, vedetă YouTube devenită gazdă de podcasturi, a dezvoltat o afacere cu cafea. Iar Logan Paul, unul dintre primii artiști YouTube, a co-fondat Prime, o băutură energizantă, și este partener cu MrBeast pe Lunchly.

Lansarea unor astfel de mărci s-ar putea dovedi mai ușoară decât menținerea lor. Prima incursiune a lui MrBeast în domeniul hamburgerilor s-a soldat cu o bătălie juridică dureroasă cu partenerul său de afaceri. Dar până acum, astfel de poticneli nu au diminuat apetitul lui MrBeast pentru diversificare.

Acesta a început Feastables în 2021 cu ajutorul lui Jim Murray, fostul președinte al companiei de batoane proteice RXbar. Aceștia au prezentat ciocolata oferind premii și invitându-i pe unii dintre câștigători să concureze pentru o bursă de 500.000 de dolari într-un videoclip MrBeast.

La început, Beast Industries a făcut câteva greșeli, inclusiv o eroare de ambalare. Dar clienții nu au fost descurajați. Mai mult de 100 de persoane lucrează acum la Feastables, iar batoanele de ciocolată, care inițial erau disponibile doar la Walmart, s-au extins de atunci în Europa, Africa și Asia.

Beast Industries preconizează că Feastables își va tripla dimensiunea în următorii doi ani. Între timp, compania preconizează că, până în 2026, veniturile din media vor reprezenta doar o cincime din vânzările sale totale.

Conținutul și media sunt „o investiție de marketing în tot ceea ce facem”, a declarat Housenbold.

viewscnt
Afla mai multe despre
mrbeast
ciocolata