Secretariatul General al Guvernului (SGG) este pregătit să plătească aproape un milion de euro pentru o nouă aplicație IT prin intermediul căreia să-și aranjeze mai bine documentele de lucru din Palatul Victoria, argumentul fiind că actuala aplicație are "la bază o interfață de lucru rudimentară".
În documentația de justificare a achiziției este arătat că actuala aplicație a SGG are o interfață de lucru rudimentară, managementul la nivelul utilizatorilor și fluxului de lucru este deficitar, iar utilizarea este anevoioasă și consumatoare de timp.
De asemenea, se resimte lipsa unor modele de raportare și de arhivare electronică, precum și a unor posibilități de căutare și filtrare. În plus, SGG invocă lipsa unor modele de analize complexe pentru datele din actualul sistem informatic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Având în vedere aceste neajunsuri, proiectul propus intenționează să îmbunătățească sistemul decizional prin creșterea accentului asupra actelor normative prioritare/planificate în detrimentul actelor normative ad-hoc, creând un sistem de management al priorităților legislative care vor fi incluse în ședința de Guvern (...). Necesitatea unui astfel de instrument constă în aceea că el reprezintă un mecanism de optimizare a deciziei precum și o modalitate de a asigura concordanța dintre documentele planificate de către ministere și incluse în Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG) și cele care ajung, în final, pe agenda ședinței de guvern", se mai spune în documentația licitației.
Punerea în practică a proiectului va asigura, se afirmă în documentație, un nivel mai ridicat de predictibilitate în planificarea în avans a ședințelor Guvernului și monitorizarea și controlul în timp real a procesului de guvernare și elaborare a actelor normative, sprijinind astfel semnalarea imediată a întârzierilor și deficiențelor în ceea ce privește calendarul de elaborare și aprobare a acestora.
De asemenea, proiectul va susține ministerele în implementarea unui mediu decizional strategic, previzibil și predictibil, prin creșterea accentului asupra actelor normative prioritare/planificate în detrimentul celor ad-hoc și asigurarea concordanței dintre documentele planificate de ministere și incluse în PALG și cele care ajung, în final, pe agenda ședinței Guvernului.
Estimat la 3,8 milioane de lei, fără TVA, contractul va avea o durată de 13 luni de la data atribuirii.
Ofertele vor fi deschise la începutul lunii martie.
O informare oficială, redactată la Palatul Victoria, arată că o ședință săptămânală de Guvern are un cost de circa 1.000 de euro, potrivit datelor obținute de Profit.ro. În acest cost intră întreg necesarul de hârtie, toner și chiar prânzul de lucru care este oferit de premier membrilor Cabinetului.
Surse guvernamentale declarau Profit.ro, în acest context, că pentru a reduce din costuri se află în curs de implementare un sistem electronic de avizare a documentelor de lucru ale Guvernului, reducândus-e astfel necesarul de hârtie sau documente tipărite necesare unei ședințe.